«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی روز دوشنبه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، با وی درباره تداوم حل و فصل اوضاع سوریه تحت نظارت سازمان ملل و همکاری با روسیه گفت و گو کرد.

 

به گزارش  جماران، «استفان سیبرت» سخنگوی دولت آلمان ضمن اعلام این خبر گفت: صدراعظم آلمان تاکید کرد که به دنبال واکنش آشکار آمریکا در قبال حادثه وحشتناک استفاده از سلاح شیمیایی، لازم است هر اقدامی در زمینه حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه تحت نظارت سازمان ملل انجام شود. 
طبق این گزارش، مرکل گفت همکاری با روسیه برای آغاز روند انتقال سیاسی در سوریه اهمیتی خاص دارد. 
سخنگوی دولت آلمان اضافه کرد، هدف از این تلاش ها «ایجاد صلح و ثبات در سوریه بدون حضور اسد در راس قدرت» است.
وی افزود: مرکل و ترامپ به غیر از سوریه درباره برنامه هسته ای کره شمالی نیز گفت و گو کرده اند. 
کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که رئیس جمهوری آمریکا همچنین با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز تلفنی گفت و گو کرده است. ترزا می و مرکل هر دو از اقدام در حمله موشکی به سوریه حمایت کرده اند و در بیانیه ای موافقت خود را با ترامپ درباره «اهمیت پاسخگو بودن بشار اسد» ابراز کردند. 
به گزارش ایرنا، یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: ترزا می دوشنبه شب با ترامپ در رابطه با حمله شیمیایی هفته گذشته در سوریه و پاسخ آمریکا در این رابطه به صورت تلفنی گفت وگو کردند.
سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس افزود: رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر انگلیس به دلیل حمایت از حمله موشکی آمریکا تشکر کرد. در جریان این گفت وگو دو طرف تاکید کردند که پنجره ای از فرصت ها برابر روسیه قرار دارد تا درک کند که همپیمانی با بشار اسد به لحاظ راهبردی به نفعش نیست. دو طرف همچنین توافق کردند که سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به مسکو فرصتی را در راستای حل و فصل سیاسی طولانی مدت فراهم خواهد آورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.