رییس جمهور پیرو بخشنامه ای به تمامی دستگاه ها برای ارائه برنامه ها و بسته های اجرایی جهت شتاب بخشیدن به تولید و اشتغال، در نامه جداگانه ای به معاون اول رییس جمهور، از وی خواست در چارچوب سازماندهی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به طور مستقیم بر انجام دقیق و به موقع این ماموریتها نظارت نموده و در فواصل زمانی یکماهه گزارش پیشرفت کارها را ارائه دهد.

به گزارش جماران، 

متن نامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی خطاب به معاون اول رییس جمهور به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

معاون اول محترم رییس جمهور

 همانطور که استحضار دارید، در اجرای مطلوب برنامه "اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال" که به عنوان شعار سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اعلام شده است، ماموریتهای ویژه ای برای تعدادی از وزرا، معاونین و مشاوران محترم رییس جمهور تعیین و ابلاغ شده است. شایسته است جنابعالی در چارچوب سازماندهی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به طور مستقیم بر انجام دقیق و به موقع این ماموریتها نظارت نموده و در فواصل زمانی یکماهه گزارش پیشرفت کارها را به اینجانب اعلام فرمایید.

ضمنا ضروری است موارد زیر به طور ویژه با مسئولیت جنابعالی مورد بررسی قرار گیرد و برنامه و پیشنهادهای اجرایی در خصوص هر یک از آنها تدوین و ارائه گردد؛

1-  ایجاد هماهنگی و پیگیری تا حصول نتیجه کامل با سایر قوا و نهادهای کشور برای تحقق الزامات امنیتی، قضایی و قانونی در زمینه تحقق شعار سال.

2-  پیشنهاد ساز و کارهای مناسب برای ساماندهی فعالیت بنگاههای بزرگ غیرخصوصی کشور (تولیدی و پیمانکاری) شامل بازتعریف ماموریتها و حیطه های موضوعی و جغرافیایی با هدف:

     الف- برقراری ارتباط میان بنگاههای کوچک و متوسط با بنگاههای بزرگ

     ب‌-  به حداقل رسانیدن تداخلهای غیرسازنده بین بنگاههای خصوصی و غیرخصوصی در مسیر رقابتی کردن فعالیتهای اقتصادی

     ج‌-  استفاده حداکثری از ظرفیتها و توانمندیهای بنگاههای بزرگ

3-  اعمال نظارت بر برنامه ریزی دقیق بودجه ای و مالی (بانکی و بازار سرمایه) با حداکثر پیش بینی پذیری برای سال 1396

4-  برنامه اجرایی کاهش محسوس و در نهایت جلوگیری کامل از ورود کالای قاچاق با تاکید بر مبارزه با عوامل اصلی و مهم این عرصه

 حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.