شرکت خودروسازی هیوندا کره جنوبی اعلام کرد که یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو خود را به دلیل نقص فنی در موتورهایشان از سطح بازار فراخوانده است.

به گزارش جماران، این چندمین بار است که یک شرکت بزرگ خودروسازی در آسیا خودروهای خود را از بازار کره جنوبی، آمریکا و کانادا جمع آوری می کند.
در شرایطی که شرکت های هیوندا و کیا در بازارهای چین، آمریکا و حتی در کره جنوبی با کاهش شدید فروش روبرو هستند، جمع آوری این خودروها می تواند به این شرکت ها میلیون ها دلار خسارت وارد کند.
از میان این خودروها بیش از ۱۷۰ هزار دستگاه در کره جنوبی در تردد هستند، بیش از یک میلیون خودرو در آمریکا و مابقی مربوط به کاناداست.
شرکت سرمایه گذاری ها در کره جنوبی روز دوشنبه در تارنمای خود آورده است که جمع آوری و فراخوان این خودروها دستکم برای هر دو شرکت کره ای در مجموع بیش از ۴۴۰ میلیون دلار خسارت به همراه خواهد داشت.
آمارها نشان می دهد که سهام شرکت خودروسازی هیوندا کره جنوبی نزدیک به 2.5 درصد کاهش یافته و کاهش سهام شرکت کیا هم نزدیک به ۹ دهم درصد بوده است.
شرکت هیوندا یک بار دیگر در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل نقص فنی خودروهای عرضه شده به بازار آمریکا، اقدام به فراخوان نزدیک به ۴۷۰ هزار دستگاه خودرو در این کشور کرده بود.
وزارت راه و ترابری کره جنوبی نیز امروز در تارنمای خود اعلام کرد که احتمالا کاربرد برخی تراشه های فلزی باعث نقص فنی در موتورهای این خودروها شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.