سازمان حج و زیارت اعلام کرد: روحانیون واجد شرایط اعزام به حج تمتع 96 با ثبت نام درسامانه کارگزاران فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری آمادگی خود را برای اعزام اعلام کنند.

 

به گزارش جماران، حجت الاسلام علی پروانه مدیرجذب وساماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه درامورحج وزیارت افزود: حدود 800 روحانی واجد شرایط ، امسال برای ثبت نام و اعلام آمادگی فراخوان شده اند.
وی با بیان اینکه این افراد باید تا پایان 25 فروردین ماه جاری درسامانه کارگزاران فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه آمادگی خود را اعلام کنند، افزود: متقاضیان براساس اولویت های مصوب در گردونه تخصیص استان ها قرار خواهند گرفت و برای تایید توانایی جسمانی به هیات های پزشکی معرفی خواهند شد که در نهایت حدود 500 روحانی برای اعزام انتخاب خواهند شد.
این مقام مسئول دربعثه اضافه کرد: روحانیونی که امکان اعزام برای امسال را ندارند انصراف خود را درموعد مقرر در سامانه http://beseh-farhangi.hajj.ir اعلام کنند تا از فهرست سال 96 حذف شوند و در اولویت اعزام سال بعد قرار گیرند.
وی با تاکید بر اینکه انصراف بعد از اعلام آمادگی می تواند به محدودیت در اعزام های بعدی متقاضیان منجرشود، گفت: طول دوره حج امسال همانند سال های گذشته 35 تا40 روزخواهد بود و متقاضیان به امکان حضور در کل دوره سفر توجه داشته باشند و با توجه به گرمای موسم حج، افرادی که بدلایل پزشکی توان همراهی با کاروان را ندارند حتما از اعلام آمادگی خودداری کنند. 
پروانه یادآورشد پس ازثبت نام از زائران و مشخص شدن کاروان های حج تمتع ازمعین و معینه ها برای همکاری دعوت خواهد شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.