منابع مطلع تاکید کردند، تصمیم دونالد ترامپ برای هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه با ۵۹ موشک توماهاوک، از "دل شکستگی" ایوانکا ترامپ درباره حمله‌ای شیمیایی در سوریه که به بشار اسد نسبت می‌دهند،‌ نشات گرفت.

به گزارش جماران، به نوشته روزنامه اکسپرس انگلیس، دونالد ترامپ هم زمانی که به عنوان شهروند از مداخله باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در منطقه انتقاد می‌کرد و هم به عنوان رئیس‌جمهوری همواره مخالف مداخله نظامی در سوریه بوده است. اما یک منبع جمهوری‌خواه معتقد است که این چرخش ناگهانی پس از آن ایجاد شد که ترامپ از واکنش مهیج ایوانکا ترامپ به حمله شیمیایی سه‌شنبه گذشته (۴ آوریل) در سوریه متقاعد شد.

یک منبع نزدیک به خانواده ترامپ گفت: ایوانکا به صورت روز افزون روی پدرش نفوذ بیشتر و بیشتری پیدا می‌کند. او گاها به پدرش مشورت می‌دهد و کاملا واضح بود که باید اقدامی به هر شکلی علیه اسد انجام شود. ایوانکا خشمگین بود که چرا فورا پس از حمله سوریه پاسخ مستقیمی داده نشده است.

ایوانکا ترامپ، دختر ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا پس از حمله شیمیایی سوریه در توئیتی نوشت: "با دیدن تصاویری از سوریه پس از حمله شیمیایی بی‌رحمانه دل شکسته و خشمگین شدم!" 

پس از اظهارات ایوانکا، موضع رئیس‌جمهوری آمریکا درباره یک واکنش نظامی سریعا تغییر کرد و او فورا مدعی شد که این حمله "توهین به بشریت" بود.

ترامپ همچنین ساعاتی پیش از حمله به پایگاه هوایی الشعیرات گفت: "آنچه اسد انجام داد،‌ وحشتناک است. گمان می‌کنم آنچه در سوریه رخ داد، «مایه شرم بشریت» است و او آنجاست و گمان می‌کنم که او اوضاع را در دست دارد. بنابراین باید کاری انجام شود."

پس از حمله موشکی آمریکا به الشعیرات، ایوانکا در پیام توئیتری دیگری نوشت: "شرایطی که ما در آن زندگی می‌کنیم، نیازمند اتخاذ تصمیم‌های سخت است. به پدرم افتخار می‌کنم که این جرایم وحشتناک علیه بشریت را نپذیرفت."

به گفته منبع آگاه مذکور، ایوانکا نظرات خاص خودش را دارد و با آن توئیت‌ها به وضوح توانست به تغییر دیدگاه‌ پدرش در مورد سوریه کمک کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.