مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: منتقدان فراموش نکنند، آقای دکتر روحانی و تیم اقتصادی ایشان ، دولت را با 500 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتند.

به گزارش جماران، «ایرج ندیمی»  با اشاره به عملکرد تیم اقتصادی دولت یازدهم افزود:دولت در حالی بر سر کار آمد که علاوه بر (پنج تریلیون ریال) 500 هزار میلیارد تومان بدهی، با مشکلات متعددی در زمینه معوقات از گذشته، همراهی نکردن مجامع جهانی و تحریم های بین المللی مواجه بود.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ، منتقدان دولت را به انصاف دعوت کرد و گفت: برخورد با تیم اقتصادی دولت اگر سیاسی نباشد، از نظر اجرایی هیچ محلی از اعراب ندارد. 
ندیمی افزود: دولت در بیش از سه سال و نیم گذشته هیچ موضوعی را پنهان نکرده و کوتاهی نداشته است. 
به گفته این مقام مسئول، تیم اقتصادی دولت یازدهم که کشور را در شرایط بحرانی تحویل گرفته و در شرایط فعلی به مدیریت مسائل و انجام وظیفه می پردازد، مستلزم توبیخ نیست. 
ندیمی تصریح کرد: وزیر اقتصاد وزیر تولید نیست، بلکه جمع آوری کننده منابع پولی و مالی نظیر مالیات، درآمدهای گمرکی و ... است؛ بر این اساس بدون وظیفه تولیدی و اجرایی از سوی وزارتخانه، هیچ گونه کم کاری متوجه این وزارتخانه نیست. 
وی یادآور شد: انتقادات از تیم اقتصادی دولت در شرایطی مطرح شده که این وزارتخانه خود از نهادها و سازمان هایی با اختیارات و وظایف خاص تشکیل شده و حتی بانک مرکزی نیز برای خود اختیارات و تا حدودی استقلال دارد و در پاره ای موارد حتی وزیر اقتصاد هم نمی تواند در امور آن دخالت کند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.