طی سال‌های 2014 تا 2016 مجموعا 21 زن اسپانیایی به سوریه و عراق سفر کرده تا به سازمان تروریستی داعش بپیوندند.

 

به گزارش جماران، 23 زن اسپانیایی دیگر نیز از سال 2013 (تاریخ نخستین عملیات پلیسی اسپانیا علیه اعضای داعش در این کشور) تاکنون به اتهام جهادگرایی در داخل اسپانیا دستگیر شده اند. 
بین سالهای 2014 تا 2016 میلادی نیز 208 جنگجوی اسپانیایی به مناطق جنگی سفر کردند که 21 نفر آنها زن بودند.
از سال 2013 میلادی، نیروهای امنیتی اسپانیا در مجموع 158 تروریست افراطی را دستگیر کردند که 13تن از آنها را زنان تشکیل می‌ دادند .
«کارولا گارسیا کالوو» یکی از پژوهشگران موسسه شاهنشاهی 'الکانو' اسپانیا این آمار را در تحقیق خود و بر اساس مجموعه عملیات های پلیسی، شرایط اجتماعی و دادگاه های برگزار شده برای جهادگرایان دستگیر شده در اسپانیا ارائه کرده است. 
بر اساس نتایج این تحقیق، میانگین سن مردان اسپانیایی که به داعش پیوسته اند 31 سال بوده، این در حالی است که میانگین سن زنان از 24 سال فراتر نمی رود. همچنین درصد تجرد زنان در مقایسه با مردان نیز بسیار بیشتر است. 
نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که این زنان ، از نسل دوم مهاجرانی هستند که عمدتا پدر و مادرهایشان از کشور مغرب به اسپانیا مهاجرت کرده اند. 
این زنان از نظر تحصیلی‌ ،سطح آموزشی بهتری نسبت به مردان داشته و معمولا تحصیلات دبیرستانی دارند و هیچکدام از آنها بیسواد نیستند.
گارسیا کالوو در این تحقیق در مورد نحوه افراطی شدن این زنان اعلام کرد که 90درصد زنان ملحق شده به گروه تروریستی داعش از طریق شبکه های اجتماعی افراطی شده اند.
وی در این مورد یادآور شد که با توجه به ممنوعیت ورود زنان به اماکن عمومی‌ که در آنها فعالیت های افراط گرایی انجام می شود؛ به همین دلیل ،اینترنت راه جدیدی برای برقراری ارتباط بین این زنان شده است.
در توضیحات این محقق آمده است که گاهی‌ اوقات، زنان با وعده ازدواج در مناطق جنگی فریب خورده به این مناطق سفر می‌ کنند.
به گفته این محقق، هدف اصلی‌ داعش از جذب این زنان تقویت و گسترش این سازمان تروریستی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.