یک نماینده مجلس با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به روسیه با بیان اینکه این دیدار می‌تواند منجر به شرایط ثبات در سوریه و پایان داعش در عراق باشد، تاکید کرد: ایران و روسیه توانستند تروریسم را دچار شکست کنند.

به گزارش جماران، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به جایگاه و اهمیت سفر اخیر رئیس‌جمهور در راستای پیشبرد صلح و امنیت در منطقه گفت: ایران و روسیه دو کشوری هستند که کارنامه موفقی در مقابله با تروریسم داشته‌اند، کارنامه موفق در مقابل داعشی داشته که بسیاری از کشورها را در منطقه دچار مشکل کرده بود. زمانی که ائتلاف آمریکا و 40 کشور دنیا علیه داعش شکل گرفت البته ایران به صورت گسترده با هدف جلوگیری از گسترش داعش مبارزه کرد و بعد هم روسیه با ایران همراه شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه درخشان این دو کشور در مبارزه با تروریسم مطرح کرد: آمریکا و متحدانش نه‌تنها در مقابله با داعش کمکی نکردند بلکه در عمل روز به روز نقش دوگانه و منفی آنها در حمایت گروه‌های تروریستی افشا شد و یک رسوایی بین‌المللی شکل گرفت. ولی ایران و روسیه توانستند عملا تروریسم را دچار شکست کنند و اکنون هم در سمت دیگر سازوکارهای سیاسی را برای بعد از جنگ و ایجاد آتش‌بس در پیش گرفتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت دیدار سیاسی دو کشور ایران و روسیه ابزار عقیده کرد: من معتقدم این دیدار، دیدار بسیار مهمی در سال‌جاری است. این دیدار می‌تواند منجر به شکل‌گیری شرایط ثبات در سوریه و پایان داعش در عراق باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.