بزرگ ترین موسسه مدرسه های زنجیره ای کانادا اعلام کرد که از این پس دانش آموزان یا کارکنانش را به علت بلاتکلیفی برسر ممنوعیت سفر به ایالات متحده، به این کشور اعزام نخواهد کرد.

 

به گزارش جماران، شبکه خبری سی ان ان روز شنبه گزارش داد: هیات مدیره مدرسه های ناحیه تورنتو در باره چگونگی تاثیرگذاری سیاست مهاجرتی ایالات متحده بر دانش آموزانش در هنگام سفرهای مدرسه ای، ابراز نگرانی کرده است. 
جان ملوی مدیرآموزش این هیات مدیره گفت: ما به شدت بر این باور هستیم که دانش آموزان ما نباید در موقعیتی قرار داده شوند که احتمال بازگردانده شدن آنها در مرز با آمریکا وجود داشته باشد.
براساس طرح ممنوعیت سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ورود شهروندان 6 کشور با جمعیت اکثرا مسلمان به خاک ایالات متحده به مدت سه ماه ممنوع خواهد بود.
این ممنوعیت شامل شهروندان این کشورها که در خارج از آنها مانند کانادا سکونت دارند نیز می شود. 
این وضعیت هیات مدیره مدرسه ناحیه تورنتو را در وضع دشواری قرار داد، به گونه ای که تصمیم گرفت، 24 سفر از پیش تصویب شده به ایالات متحده ادامه یابد، اما سفرهای تازه ای را تصویب نکند.
246 هزار دانش آموز در 584 مدرسه در سراسر تورنتو زیر نظر این هیات مدیره قرار دارند. 
این تصمیم مشابه برنامه گروه دختران پیشاهنگ کانادا برای تحریم سفر به ایالات متحده است. 
این گروه بدون نام بردن مستقیم از طرح ممنوعیت سفر ترامپ، با توصیف کردن این تصمیم به عنوان بسیار دشوار، اعلان کرد که دیگر مجوز سفر به ایالات متحده را صادر نخواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.