پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

'مدیا بنجامین' فعال مدنی آمریکایی و از بنیانگذاران گروه ضدجنگ 'کد پینک' با اشاره به اینکه تاکنون هیچ شهروند ایرانی دست به اقدام تروریستی در خاک آمریکا نزده است، منع مسافرت شهروندان ایرانی و سپس ارسال پیام نوروزی توسط 'دونالد ترامپ' را نشانه نفاق وی دانست.

 

به گزارش جماران، 'مدیا بنجامین' که از رهبران جنبش ضدجنگ آمریکاستَ گفت: اینکه ترامپ در پیامش از ایرانیان به عنوان یک گروه موفق در آمریکا یاد کرده و همزمان دست به صدور دو قانون برای منع ورود آنهابه خاک آمریکا می زند، رفتاری منافقانه است. اگر ایرانی ها مهاجرانی موفق بوده اند، پس باید پرسید چرا درها را بر روی آنها بسته اید و نمی گذارید به آمریکا بیایند؟ 
این فعال مدنی تصریح کرد: اگر ترامپ واقعا می خواست ورود تروریست از کشورهایی را منع کند که به مردم آمریکا آسیب رسانده اند، چرا عربستان سعودی را که سابقه سیاهی در این زمینه دارد، لحاظ نکرده است. درعوض می بینیم او محدودیت های قانونی علیه ایران وضع کرده که تاکنون هیچ یک از شهروندانش در اقدامات تروریستی در خاک ایالات متحده دست نداشته اند. 
بنجامین گفت: نوروز به معنای یک آغاز تازه است. حرف های زیبا ولی توخالی نمی تواند آغاز تازه ترامپ برای ایرانی ها باشد. بلکه باید این آغاز تازه، در عمل خود را نشان دهد. 
وی افزود: ترامپ باید پایبندی خود را به توافق هسته ای اعلام کند، بگوید که به دنبال بهبود روابط دو کشور و نه تخریب بیشتر آن بوده و درجهت گسترش همکاری ها گام برخواهد داشت. پیام نوروزی واقعی این چنین خواهد بود، نه صرفا حرف های زیبا.
این فعال صلح در پاسخ به این پرسش که رییس جمهوری آمریکا با چه انگیزه ای دست به ارسال پیام نوروزی زده است؟ گفت: احتمالا اطرافیان رییس جمهوری، وی را نصیحت کرده اند که با این اقدام می تواند نشان دهد که وی فردی متعصب و ضدایرانی نیست. نباید فراموش کرد که جامعه ایرانی- آمریکایی ها بزرگ و ثروتمند است.
'بنجامین' قانون مهاجرتی دولت آمریکا علیه شش کشور عمدتا اسلامی را تصمیمی سیاسی دانست و گفت: مردم می دانند که هدف این قانون نه افزایش ضریب امنیت ملی کشور، بلکه فشار سیاسی است. 
وی افزود: ترامپ و تیم امنیت ملی وی در جریان انتخابات و پس از آن دست به نفرت پراکنی و تفرقه افکنی میان مردم آمریکا زده اند. چنین رویکردی نمی تواند ضریب امنیت داخلی را بالا ببرد.
'مدیا بنجامین' با ابراز نگرانی درباره پیامدهای سیاست تبعیض آمیز و نژادپرستانه دولت آمریکا گفت: این سیاست ها گروه های افراطی و نژادپرست آمریکایی را گستاخ تر می کند. افزایش اسلام هراسی و نفرت پراکنی درقبال گروه های مهاجران رنگین پوست، به مانند لاتین تبارها نتیجه سیاست های ترامپ است. 
وی همچنین به افزایش حملات به کنیسه ها و آرامگاه های یهودیان در آمریکا اشاره و تصریح کرد: با وجود روابط نزدیک ترامپ، دخترش و دامادش با اسراییل، وقتی وی گروه های افراطی را تشویق می کند، اعمال یهودستیزانه نیز افزایش می یابد. همان گروه های افراطی معتقد به برتری نژاد سفید که علیه مسلمانان و رنگین پوستان مهاجر فعالیت می کنند، علیه یهودیان هم فعال هستند. 
این فعال سیاسی، جمهوریخواهان و دموکرات ها را در سیاست های ضدمهاجرتی ترامپ شریک دانست و تصریح کرد: نمایندگان دو حزب در کنگره بیشتر به حرف زدن و انتقاد بسنده می کنند و ما اقدامی عملی علیه سیاست های ضدمهاجرتی ترامپ نمی بینیم. 
'مدیا بنجامین' از کنشگران مشهور مدنی در واشنگتن دی سی بوده و در آمریکا به دلیل فعالیت های ضد جنگ و تلاش برای برابری جنسیتی و حقوق کارگران شناخته شده است. وی سال گذشته، در جریان سخنرانی باراک اوباما، با قطع کردن سخنان وی، به ادامه فعالیت زندان گوانتانامو و سیاست های وی در خاورمیانه اعتراض کرد.
وی از پایه گذاران گروه 'کد پینک: زنان ضدجنگ' بوده که نقش پیشرویی در به چالش کشیدن سیاست های جنگ طلبانه دولت و کنگره آمریکا داشته است.
کارزار ضد جنگ 'کد پینک' در نوامبر سال 2002 میلادی ازسوی شماری از فعالان زن ضدجنگ و طرفدار عدالت اجتماعی آمریکا با هدف مخالفت با سیاست های جنگ طلبانه دولت آمریکا و کاهش هزینه های اجتماعی تشکیل شده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.