هزاران تن از مردم انگلیس عصر پنجشنبه ضمن تجمع در میدان مشهور ترافالگار لندن، با خانواده قربانیان و آسیب دیدگان حادثه مرگبار تروریستی روز چهارشنبه گذشته لندن ابراز همدردی کردند.

 

به گزارش جماران، شرکت کنندگان در این گردهمایی با روشن کردن شمع، قرار دادن شاخه های گل و پلاکاردهایی با عناوین 'ما در کنارتان ایستاده ایم' با آسیب دیدگان حادثه روز گذشته لندن ابراز همدردی و همبستگی کردند.
این گردهمایی اگرچه با فراخوان صادق خان شهردار مسلمان لندن برگزار شده بود، اما از سوی سایر گروه های مدنی و شهروندان انگلیسی و شمار زیادی از گردشگران خارجی با استقبال مواجه گردید.
«امبر راد» وزیر کشور انگلیس نیز در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان حادثه روز گذشته بیان داشت: ما در کنار یکدیگر ایستاده ایم و اجازه نخواهیم داد تروریست ها پیروز شوند.
وزیر کشور انگلیس با اشاره به اینکه مردم لندن امروز به رغم حادثه تلخ روز گذشته، به روال عادی زندگی شان بازگشتند، افزود: تروریسم قادر نخواهد بود ما را شکست دهد چرا که ما در حفظ ارزش های خود استوار هستیم و تروریسم را شکست خواهیم داد.
صادق خان شهردار لندن نیز طی سخنانی در این برنامه بیان داشت: ما امروز اینجا جمع شدیم تا یاد آنهایی که جانشان را در جریان حادثه هولناک روز گذشته از دست دادند گرامی بداریم.
وی افزود: ما همچنین این پیام روشن را می دهیم که لندن در برابر تروریسم کمر خم نخواهد کرد. آنهایی که می خواهند روش زندگی ما را تغییر دهند هرگز موفق نمی شوند و ما آنها را محکوم می کنیم.
شهردار لندن همچنین شامگاه گذشته با انتشار پیامی ویدئویی در صفحه توییتری اش گفته بود: لندن با حادثه هولناکی مواجه شد که به گفته مقامات پلیس ماهیت آن تروریستی بوده است. شماری از افراد جانشان را از دست دادند . 
وی افزود: من با همه آسیب دیدگان به ویژه آنهایی که عزیزانشان را از دست داده اند ابراز همدردی می کنم. متاسفانه یک افسر پلیس که مشغول انجام خدمت بوده نیز در میان جان باختگان است و من با خانواده او ابراز همدردی می کنم. 
در جریان حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته فردی با خودرو وارد پیاده‌روی پل وستمینیستر، در نزدیکی ساختمان پارلمان در مرکز لندن شد که به دنبال آن سه عابر پیاده کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.
مهاجم که از سوی پلیس لندن «خالد مسعود» معرفی شده است، سپس با چاقو به یک افسر پلیس در برابر ساختمان پارلمان حمله کرد و جان او را گرفت و خود نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پا درآمد.
گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی روز چهارشنبه گذشته در لندن را برعهده گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.