کمیسیون اروپا روز پنجشنبه سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا را در پی اظهارات اخیر 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه علیه کشورهای عضو این اتحادیه احضار کرد.

 

به گزارش جماران، «سلیم ینل» سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا پس از انتقادهای 'رجب طیب اردوغان' از کشورهای عضو اتحادیه اروپا احضار شد.
رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) در جمع اعضای اتحادیه ناشران آناتولی گفته بود که امروزه رعایت اصول دموکراسی، حقوق بشر و آزادی ها در اروپا فراموش شده است.
وی خطاب به کشورهای اروپایی گفت: اگر به اقدامات محدود سازنده و تضییع کننده دموکراسی و آزادی ادامه دهید، دیگر هیچ فرد اروپایی نمی تواند در معابر و کوچه ها با آرامش قدم بزند و در این صورت آسیب خواهید دید. 
اردوغان همچنین خطاب به مقامات کشور هلند گفت:'درهای خود را به روی رئیس جمهوری و وزرای ترکیه می بندید و مانع سخنرانی آنها می‌شوید و ‌به رغم یورش پلیس هلند با سگ و اسب به شهروندان ترکیه اعلام می کنید که در کنار ملت خود هستید. بله در کنار ملت هلند هستید، اما من نیز در کنار ملت ترکیه هستم'.
به گزارش ایرنا، تنش بین ترکیه با کشورهای اروپایی در دو هفته اخیر به اوج خود رسید و کشورهای اروپایی سخنرانی انتخاباتی مقامات ترک در شهرهای مختلف اروپا را ممنوع و یا لغو کردند که این امر، تنش سیاسی بین ترکیه و اروپا به خصوص هلند و آلمان را در پی داشت.
اردوغان پس از ممنوعیت برگزاری گردهمایی وزیران دولت ترکیه در آلمان و هلند، این اقدامات را فاشیستی و ناشی از اسلام هراسی و بیگانه ستیزی توصیف و کشورهای اروپایی را به حمایت از تروریست ها متهم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.