گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی روز چهارشنبه گذشته در لندن که منجر به کشته شدن دستکم پنج نفر و زخمی شدن 40 نفر شد، برعهده گرفت.

 

به گزارش جماران، رویترر و سایر منابع خبری انگلیس به نقل از خبرگزاری «اعماق» اعلام کردند، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله بیرون پارلمان انگلیس (وستمینستر) در لندن را برعهده گرفته است.
در یک توئیت که توسط آژانس خبری خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش منتشر شد، آمده است: یک سرباز 'دولت اسلامی' یک عملیات در پاسخ به فراخوان صورت گرفته برای هدف قرار دادن مردم دولت های ائتلاف ( بین المللی علیه داعش) صورت داده است.'
'ترزا می' نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه در سخنانی در نشست مجلس عوام گفته بود که عامل حمله تروریستی در 'وستمینستر' در لندن، متولد انگلیس و متاثر از افکار افراط گرایانه است.
نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به نام عامل حمله تروریستی روز گذشته در مجاور پارلمان این کشور ، گفت که هویت این فرد برای دستگاه امنیت داخلی ( ام آی 6) شناخته شده بود.
'ترزا می' گفت: هنوز بر این باور هستیم که وی به تنهایی این حمله را صورت داده و متاثر از افکار افراط گرایانه بوده است.
وی افزود: سطح تهدید موجود بسیار بالاست و امکان تکرار این حمله وجود دارد. عامل این حمله در انگلیس به دنیا آمده و پلیس و دستگاههای اطلاعاتی او را می شناسند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.