بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون، ریختن زباله در معابر عمومی، اماکن تفریحی و طبیعت را مسئله ای دردناک خواند و گفت: باید نریختن زباله در طبیعت به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

به گزارش جماران، سید جواد هاشمی در انزلی اظهار کرد: ما ایرانی ها همواره مدعی آنیم که انسان های با فرهنگی هستیم و در صورت ترک نکردن عادت ریختن زباله در طبیعت و معابر و اماکن، در زمره کسانی قرار می گیریم که این کار بسیار زشت را آگاهانه انجام می دهند.

وی با تاکید بر اینکه ترک این عادت و فرهنگ سازی تنها نیاز به یک تذکر دارد، افزود: به یقین هیچ شهروند ایرانی عمداً زباله خود را در طبیعت رها نمی کند و معتقدم کسانی که از روی عمد اقدام به انجام این عمل زشت می کنند، بیمار هستند.
هاشمی با اظهار خرسندی از توسعه فرهنگ حفظ محیط زیست و نریختن زباله به عنوان یک فرهنگ اجتماعی تصریح کرد: کودکان بازدارنده های خوب و موثری در خانواده ها هستند و نمونه بارز آن فرهنگ همیار پلیس و بازدارندگی بسیاری از این همیاران در بروز تخلفات از سوی والدین و حتی وقوع حوادث احتمالی رانندگی بین خانواده های ایرانی است.
وی ادامه داد: مدرسه به عنوان کانون هدف می تواند نقش تاثیر گذاری در کمک به همه گیر شدن فرهنگ نه به زباله ریختن داشته باشد و توجه کنیم که هر فرهنگی باید از خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی آغاز شده و حفظ محیط زیست را با نریختن زباله در طبیعت به فرزندان خود بیاموزیم .
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است و به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی و گردشگری ، هرساله در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی پذیرای مسافران و گردشگران بسیار است .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.