«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در کنفرانس بین المللی سیاست اتمی کارنگی با تاکید بر اینکه برجام توافقی متعلق به همه جامعه بین المللی است، گفت : این توافقی نیست که دوجانبه تنظیم شده باشد و بتوان تغییری در آن اعمال کرد.

به گزارش جماران، وی در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به نقش موثر دیپلماسی و اجماع بین المللی در دستیابی به توفق هسته ای گفت : اتحاد همان چیزی بود که منجر به شکل گیری این توافق شد. 
وی ادامه داد : هر دیدگاهی هم که درباره این توافق داشته باشید، حقایقی وجود دارد که هیچ کس نمی تواند آن را منکر شود.
موگرینی افزود : آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون پنج بار پایبندی ایران به توافق را مورد تایید قرار داده و دائما برنامه هسته ای ایران را زیر نظر دارد.
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد که پیوسته نشست های متعددی با حضور همه طرف ها برای ارزیابی اجرای کامل مفاد برجام برگزار می شود.
وی ضمن تاکید بر حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد از این توافق گفت : صریحا بگویم برجام متعلق به همه جامعه بین المللی است و اروپایی ها متعهد به حفظ توافق هستند چرا که باور دارند اجرای کامل و دقیق آن برای امنیت همه ما کلیدی است.
موگرینی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پیچیدگی های فنی برجام و مدت زمان طولانی که برای دستیابی به آن صرف شد، گفت : بگذارید تاکید کنم این توافقی نیست که بتوان بخش هایی از آن را مورد بازنگری قرار داد. 
وی ادامه داد : همانطور که گفتم این توافقی متعلق به همه جامعه بین المللی است و سندی نیست که دوجانبه تنظیم شده باشد و بتوان تغییری در آن اعمال کرد.
موگرینی با تکرار ادعای مقام های اروپایی گفت : چنانچه بخواهیم مانع توسعه برنامه هسته ای نظامی ایران شویم، جایگزینی برای برجام وجود ندارد.
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در انتها بار دیگر برجام را دستاورد دیپلماسی خواند و تاکید کرد که جلسات کمیسیون مشترک برجام برای ارزیابی پایبندی همه طرف ها به این توافق ادامه خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.