دبیرکل حزب ایران زمین از سیاستمداران خواست تا از شعارهای عوامفریبانه بپرهیزند و گفت: اعلام نامزدی بقایی، تمام معادلات جمنایی ها را به هم ریخته است.

به گزارش جماران، ابوالقاسم رئوفیان افزود: دو ماه مانده به انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری شاهدیم برخی نامزدها جامعه را به دو قطب سفید و سیاه تبدیل کرده اند.
وی ادامه داد: عده ای از نامزدها اعلام کرده اند که اصولگرا یا اصلاح طلب نیستند بلکه انقلابی هستند. ایشان به عبارتی اصولگرایان و اصلاح طلبان را به زبان بی زبانی غیرانقلابی خوانده اند و گرنه چه معنای دیگری برای این حرف می توان تصور کرد؟
رئوفیان اضافه کرد: مشکلی ساختاری در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که آن را تهدید می کند.این مشکل، سردادن شعارهای عوام گرایانه برخی نامزدهای انتخاباتی است. 
این فعال سیاسی تصریح کرد: دولت ها قدرت محدودی دارند و انتظارات از آنها نیز باید واقع بینانه باشد اما متاسفانه گروه ها و احزاب سیاسی برای جلب رای مردم در ایام تبلیغات، وعده هایی می دهند که مردم را بی جهت امیدوار کرده و شیب توقعات آنها را تند می کند.
رئوفیان، توسعه اقتصادی و سیاسی را بدون توسعه فرهنگی دست نیافتنی دانست و ادامه داد: یکی از مصادیق خلاف توسعه فرهنگی، نهادینه کردن صداقت و راستی در بین سیاستمداران است. به قول شهید بهشتی دروغ در سیاست اسلامی جایی ندارد.اگر جامعه سیاستمداران ما از دروغ بپرهیزد دیگر شاهد انبوه شعارهای مردم فریبانه از سوی نامزدها نخواهیم بود.
وی با اشاره به نامزدی بقایی اضافه کرد: جریان موسوم به احمدی نژادی ها با هدفی پنهان پا به انتخابات گذاشته اند. آن ها از رد صلاحیت بقایی تقریبا مطمئن هستند اما می خواهند شخصی گمنام را از سوی خود نامزد کنند که مراجع چهارگانه و شورای نگهبان هم وی را تایید صلاحیت کنند.
این فعال سیاسی اضافه کرد: بقایی هم تا روز اعلام رد صلاحیت خود کارهای تبلیغاتی اش را روی توده های محروم جامعه انجام می دهد . وی با وعده جذاب و وسوسه برانگیز ' هر ایرانی 250 هزار تومان یارانه' هواداران زیادی در بین مردم پیدا خواهد کرد. 
رئوفیان تاکید کرد: به محض اعلام صلاحیت ها نیز از نامزد گمنام خود اعلام حمایت می کند و وی را مجری وعده هایش معرفی خواهد کرد. طیف احمدی نژاد به خوبی متوجه وجود این حفره در بین جمعیت رای دهندگان ایرانی است. 
وی گفت: به نظرم دو طیف به نامزد مدنظر احمدی نژاد رای خواهند داد. یکی طبقات محرومی که از حداقل معاش بی بهره اند و دنبال منبع درآمد ثابتی می گردند. 
دبیرکل حزب ایران زمین اظهار کرد: طیف دیگر هم بخشی از جامعه هستند که علاقه ای به استمرار نظام جمهوری اسلامی ندارند اما چون می دانند این وعده یارانه ای انتظارات را به طور فزاینده ای از حکومت افزایش می دهد و به علت عدم اجرا؛ منجر به نارضایتی گسترده علیه نظام خواهد شد.
رئوفیان افزود: همین الان آمدن بقایی زلزله ای در بخش های محروم جامعه راه انداخته و علاوه بر آن تمام معادلات جمنایی ها را به هم ریخته است. متاسفانه کسی نمی پرسد که چگونه و از کجا این مبلغ را پرداخت خواهد کرد؟ 
وی اظهار کرد: ممکن است اصلاح طلبان آمدن نامزدی از طیف احمدی نژاد را به سود خود ارزیابی کنند اما بنده چنین اعتقادی ندارم.
این فعال سیاسی با اشاره به جمله رئیس دولت نهم و دهم مبنی بر این که سیلی ها پی در پی خواهد آمد؛ گفت: این سیلی ها به سوی چه کسی روانه خواهد شد؟ مگر میدان جنگ است؟ این چه ادبیاتی است که از طرف وی به کار می رود؟
رئوفیان همچنین به حل نشدن برخی مشکلات در کشور اشاره کرد و یادآور شد: من به شخص روحانی ایراد نمی گیرم چرا که مشکلات ساختاری در کشور وجود دارد که حل آن بسیار زمانبراست و نیاز به عزم ملی دارد. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.