خبرها درست بود ؛ رایزنی ها برای کناره گیری محمد باقر قالیباف از رقابت 29 اردیبهشت افزایش یافته است. این کناره گیری البته نه برای نامزدی سعید جلیلی است و نه برای گزینه اجماعی جمنا.
به گزارش جماران، شکل رقابتی که اصولگرایان برای انتخابات در حال تدارک آن هستند تفاوت زیادی دارد با آن تصوری که در بیرون وجود دارد. هر چه قدر که افرادی مانند بذرپاش و زاکانی تلاش می کنند تا به تحرکات انتخاباتی خود شدت بخشیده و در این شلوغی ها سطح سیاسی خود را تا حد داوطلب نامزدی ریاست جمهوری بالا ببرند تحلیل گران آنها را کاندیدای مشقی به شمار آورده و نگاهشان را به اتفاقات محرمانه درون جناح دوخته اند؛ شاید که با اخبار تازه ، تحلیل های بهتری داشته باشند.

زمزمه های تازه حالا نشان داده که خبرهایی که در مورد انصراف قالیباف از انتخابات وجود داشته چندان بیراه نبوده و البته نکات ویژه ای به همراه دارد. کسانی که ابراهیم رییسی را به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان در نظر دارند قبل از هر چیزی باید صحنه را خلوت کنند.

نامزدهای جدی نه تنها باید کناره گیری کنند بلکه باید ابراهیم رییسی را مستظهر به حمایت خود کنند. وقتی در این مورد حرف میزنیم حتما منظورمان محمد باقر قالیباف و البته سعید جلیلی است.

به این معنا که آنها دو بال سیاسی ابراهیم رییسی خواهند شد . یک بال نمادی از کار و عملگرایی خواهد بود و آن بال دیگری وجه آرمانخواهی اصولگرایان. شاید البته این پدیده با جزییات بیشتری همچون اعلام پست های آن ها در کابینه جدید هم همراه باشد . آنچه از اخبار موجود می توان استنباط کرد رضایت این دو نامزد برای این کناره گیری مهم است.

تکلیف نامزدهای مشقی هم این است که تا می توانند تا نزدیکی های انتخابات علیه روحانی حرف زده و نگاه جامعه را به جناح اصولگرا بازگردانند.

آیا آنها موفق خواهند شد ؟ باید منتظر حرکت تیم انتخاباتی حسن روحانی باشیم. آنها کدام مهره را جابجا خواهند کرد؟ آنجا خبرهای مهمی وجود دارد ؛ رونمایی از آنها زیاد طول نمی کشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.