نیروهای عراقی پیشروی‌های خود در بخش غربی موصل را از سرگرفته و وارد خیابان‌های محله قدیمی در شهر موصل و منطقه اطراف آن در مسجد النوری شدند. این اقدامات تلاشی برای بستن مسیر اصلی است که عاملان انتحاری داعش ممکن است از آنجا سرازیر شوند.

به گزارش جماران به نقل از سایت الوطن العربی، با عقب نشینی تروریست‌ها به سمت منطقه موصل قدیم نیروهای عراقی با مقاومت شدید تروریست‌های داعش روبرو می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که درگیری‌های خیابانی در خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ و در اطراف مسجد صورت بگیرد. این مسجدی است که ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش خلافات خود را در آنجا حدود سه سال پیش اعلام کرد.

 نیروهای عراقی بعد از رسیدن به بخش قدیمی شهر وارد درگیری‌های شدید از خیابان به خیابانی دیگر و از منزلی به منزل دیگر می‌شوند. داعشی‌ها در میان ساکناان خود را مخفی کرده‌اند.

ستوان فراس الزویدی، از بخش اطلاع‌رسانی نیروهای واکنش سریع گفت: درگیری‌ها اکنون از یک کوچه به کوچه دیگر و از منزلی به منزل دیگر است و به دلیل کوچه‌های تنگ خودروهای ارتش نمی‌توانند وارد محله‌ها شوند.

الزویدی افزود: نیروهای واکنش سریع در ۸۰۰ متری مسجد النوری هستند.

هلیکوپترها موشک‌هایی را شلیک کرده و صدای شلیک شدید گلوله‌ها و راکت‌ها شنیده می‌شد و درگیری‌هایی در محله‌های نزدیک به مسجد النوری به وقوع پیوست. همچنان پرچم داعش بر گلدسته این مسجد به چشم می‌خورد.

شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پلیس و نیروهای واکنش سریع کاملا مسجد پاشا و خیابان عدالت و بازار باب السرای در شهر قدیم را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.