نشست بررسی برجام با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد رشته داوری و تجارت بین الملل دانشگاه ورسای و سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه برگزار شد و علی آهنی بر پایبندی گروه 1+ 5 در اجرای این توافق بین المللی تاکید کرد.

به گزارش جماران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این نشست که ماه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد،، با اشاره به تعهدات گروه 1+5 در اجرای کامل برجام و کارشکنی های دولت و کنگره امریکا در مسیر اجرای آن از طریق تحمیل قوانین فراسرزمینی خود به اروپا، اظهار کرد: تلاش اتحادیه اروپا برای یافتن یک راه کار حقوقی مناسب جهت مقابله با قوانین سرزمینی امریکا که ناقض حاکمیت داخلی دیگر کشورها است، در بردارنده منافع اروپا خواهد بود. 
وی با تشریح آخرین تحولات روابط ایران و فرانسه و فرصت های عظیم همکاری و سرمایه گذاری شرکت های فرانسوی در ایران، درخصوص وضعیت منطقه و معضل تروریسم به عنوان تهدید منطقه ای و بین المللی اظهار کرد: مقابله با تروریسم و افراطی گرایی مستلزم برخورد با ریشه های ایدئولوژیک آن است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه توضیحاتی در مورد ماهیت برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، مذاکرات اتمی و برجام، تحولات بعد از برجام، موانع و چالش های برجام، فرصت های سرمایه گذاری در ایران، قوانین و مقررات ایران در حمایت از سرمایه گذاران خارجی، آخرین تحولات روابط ایران و فرانسه در پسا برجام و نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در صلح و ثبات منطقه ای ارائه داد. 
آهنی در پایان به سوالات دانشجویان درخصوص تاثیر تحریم های اولیه امریکا در اجرای برجام، رویکرد دولت جدید امریکا نسبت به برجام و تحولات منطقه خاورمیانه پاسخ داد.
سفیر کشورمان در پاسخ به سوالی درباره رقابت بین ایران و عربستان در منطقه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد هرگونه رویکرد رقابتی و تقابلی با عربستان، معتقد است که منافع ملی تهران و ریاض و منافع منطقه ایجاب می کند تا دو کشور با واقع بینی و دور اندیشی راه گفت و گو و همکاری را در پیش گیرند، که این امر می تواند در راستای حل بحران های موجود در منطقه نقشی تعیین کننده داشته باشد. 
وی افزود: البته تحقق این امر مستلزم تغییر نگاه و اصلاح رویکرد دولت سعودی است.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.