یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه «اصولگرایان با دو دیدگاه وارد کارزار انتخاباتی شده‌اند» گفت:‌ برخی از تشکل‌های اصولگرا به تکثر گزینه‌های اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری اعتقاد دارند و برخی دیگر به خصوص "جمنا" بر وحدت اصولگرایان در انتخابات تاکید دارد که وجه اشتراک تمامی گروه‌های اصولگرا بر کشیده شدن انتخابات به دور دوم است.

به گزارش جماران، سیدحسین نقوی حسینی در تحلیلی از فعالیت‌های انتخاباتی گروه‌های اصولگرا و اصلاح طلب گفت:‌ اصلاح‌طلبان برای حمایت از آقای روحانی به اجماع رسیده‌اند که این موضوع از قبل مسجل شده بود چون آن‌ها می‌دانند اگر از فردی غیر از روحانی حمایت کنند آن فرد نمی‌تواند رأی لازم را کسب کند و حتی تمامی اصلاح‌طلبان نیز بر روی آن اجماع نمی‌کنند.

وی افزود: آقای روحانی اکنون به عنوان رئیس‌جمهور در رأس قدرت است. از این رو طبیعی است که اصلاح‌طلبان نمی‌توانند از روحانی عبور کنند چون عبور از روحانی به معنای از دست دادن جایگاه اصلاح‌طلبان و نرسیدن به اجماع است.

نقوی حسینی با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان گفت:‌ در بین اصولگرایان دو دیدگاه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. یکسری معتقدند که باید با وحدت بر روی یک نامزد به اجماع رسید چون اگر تفرقه باشد نمی‌توان به نتیجه‌ای دست پیدا کرد لذا این جریان و در رأس آن جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند به هر شکل وحدت را ایجاد کنند.

وی توضیح داد: "جمنا" تلاش می‌کند با مکانیزمی وحدتی بین اصولگرایان ایجاد کند تا از بین پنج نفری که قرار است در دومین مجمع عمومی انتخاب شوند در نهایت به یک نفر برسند البته در این بین برخی جریانات اصولگرا معتقدند که اگر نامزدی از "جمنا" در صحنه حضور داشته باشد و کاندیداهای انتخاباتی اصولگرا غیر "جمنا" نیز در کارزار انتخاباتی آیند قطعا روحانی نمی‌تواند در مرحله اول اکثریت آرا را کسب کند و کار به مرحله دوم کشیده می‌شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی توضیح داد: این اعتقاد گروه دوم است که چون آقای روحانی به دلیل نارضایتی جدی مردم از موارد مختلف به خصوص اشتغال و رکود نمی‌تواند در مرحله اول رای لازم را کسب کند قطعا رقابت به مرحله دوم کشیده می‌شود لذا در مرحله اول اصولگرایان با چند نامزد در صحنه انتخابات حاضر می‌شوند و در دور دوم اصولگرایان با اتحاد برنده انتخابات خواهند شد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه «هنوز کاندیدای اصولگرایان مشخص نشده است» گفت:‌ قطعا اگر کاندیدا معلوم شده بود آن را اعلام می‌کردند تا فعالیت‌ها شروع شود ولی فعلا این دو دیدگاه‌ها در بین بدنه اصولگرایان وجود دارد.

وی در پایان با این اعتقاد که «پشتوانه رأی روحانی تنها هشت میلیون رأی است» گفت:‌ آقای روحانی رای جناحی و جریانی را دارد اما طبقه متوسط رو به پایین از عملکرد او راضی نیستند و تنها رضایت در بین طبقه مرفه و افرادی جناحی و گروهی وجود دارد بنابراین باید تمرکز روی 30 میلیون رای باقی مانده انجام شود. رایی که مربوط به توده مردم است و طبیعتا تمرکز رقبای روحانی بر جلب نظر این افراد است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.