حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در جمع اعضای شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: امیدواریم با توجه به توافق های صورت گرفته راه برای برگزاری حجی مطلوب، آرام و عزتمندانه فراهم شود.

به گزارش جماران،  نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از نهایی شدن مذاکرات حج با طرف های سعودی خبر داد و گفت: تاکنون توافقات با طرف سعودی به صورت مطلوبی انجام شده است.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: درصورتی که نظرات جمهوری اسلامی ایران با نهایی شدن همه محورها تامین و به امضای توافقنامه حج منجر شود، خبرهای تکمیلی را به اطلاع مردم خواهیم رساند. 
به گزارش جماران، روابط تهران - ریاض پس از فاجعه منا و شهادت 464 زائر ایرانی، متشنج و این رابطه دیپلماتیک به دنبال حمله عده ای به سفارت عربستان در تهران، قطع شد.
فاجعه منا در دوم مهرماه سال گذشته(1394) در مراسم رمی جمرات رخ داد و بیش از هفت هزار زائر نفر از حجاج از کشورهای مختلف جهان جان خود را از دست دادند.
به گفته مسئولان و دست اندرکاران کشورمان، مسئولان حج عربستان سال گذشته با بهانه تراشی های مختلف و اتلاف وقت، مانع اعزام زائران ایرانی به حج 95 شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.