عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت:‌طیف تندروی اصولگرایان به جای معرفی نامزدی توانمند به جامعه بیشتر به دنبال تخریب اقدامات دولت روحانی از طریق سیاه نمایی و بزرگ کردن مشکلات است.

به گزارش جماران، مرتضی مبلغ با بیان اینکه طیف تندروی اصولگرایان رفتارهای انتخاباتی سازنده ای ندارند، گفت:‌ این طیف صرفا از طریق تخریب و سیاه نمایی وارد عرصه شده است و بیش از آنکه به دنبال معرفی نامزدی توانمند به جامعه باشند و رقابتی پرشور را رقم بزنند، به دنبال این هستند که آقای روحانی  را از دور خارج کنند و بزرگ کردن مشکلات و کاستی‌های دولت روحانی را پی‌گیری می‌کنند  و در تلاش برای القاء نوعی رکود و دلزدگی و یاس در جامعه هستند تا از این طریق رای حداقلی را برای آقای روحانی رقم بزنند.

وی با بیان اینکه انتقاد با راهبرد تخریب علیه دولت تفاوت دارد اظهار کرد: اصلاح‌طلبان نیز که از دولت حمایت  و از روحانی در انتخابات آینده دفاع می‌کنند، نیز به خلاءها و کاستی های موجود انتقاد دارند، این حتی یک مساله ضروری است که اگر ضعفی نیز در عملکرد دولت وجود دارد آنرا گوشزد کنند.

مبلغ گفت :‌ما برای اینکه بتوانیم عادلانه عملکرد دولت را قضاوت کنیم، باید واقعیات موجود را از جنبه های مختلف مدنظر قرا دهیم. نمی‌شود در یک فضای خلاء یا فضای آرمانی دولت را نقد کنیم، دولت آمده و میراث بسیار سنگین خرابه های هشت سال گذشته را حمل می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: همان زمان نیز در دولت گذشته همه کارشناسان کشور می گفتند برای اینکه بتوانیم کشور را بازسازی کنیم و به وضعیت عادی و متعادل برگردیم سالیان سال این قضیه زمان می برد . از طرفی زمانی که دولت کار خودرا شروع کرد موجی از تخریب ها و مشکل سازی ها را علیه دولت و اعضای دولت به راه انداختند.

معاون سیاسی وزارت کشور دوران اصلاحات با بیان اینکه فضای جاری ابتدای شروع کار دولت به گونه ای نبود که دولت بتواند از نیروهای کارآمد و با تجربه استفاده کند گفت‌: مجلس قبل به بسیاری از وزرای پیشنهادی دولت رای نداد و برخی را نیز استیضاح کرد و این باعث شد تا دولت نتواند از بسیاری از نیروهای خود استفاده کند و مجبور شد از نیروهای متوسط و نوعا کم تجربه استفاده کند. همه این شرایط را در بررسی عملکرد دولت باید در نظر داشت تا بتوان قضاوت عادلانه تری را نسبت به عملکرد دولت داشت.

وی با مقایسه عملکرد دیپلمات های دولت یازدهم با دولت های قبل اظهار کرد: دیپلمات های پیشین چندین قطعنامه و تحریم‌ها را برای کشور به بار آوردند، اما دیپلمات های دولت روحانی به گونه ای عمل کردند که همه قطعنامه ها به یکباره ملغی و بخش عظیمی از تحریم‌ها نیز برداشته شد. در اقتصاد  آن دوره تورم بسیاری از موسسات را زمین‌گیر کرده بود که در این دوره سعی شده است این آسیب ها ترمیم شود و بسیاری از آن‌ها محدودیت ها نیز برداشته شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.