به گزارش خبرگزاری رویترز، آزادی این زندانیان که روز جمعه صورت گرفته نشانه دیگری از شکست تروریست های داعش در عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل است؛ عملیات آزادسازی آخرین شهر مهم تحت اشغال داعش در عراق از 17 اکتبر (26 مهر) آغاز شد.

به گزارش جماران، شهروندان موصلی امروز (شنبه) از آزادی چندین اسیر در بند گروه تروریستی داعش در مناطق تحت اشغال این گروه خبر دادند.

داعش در 19 خرداد ماه 1393 به عراق حمله و بخش های وسیعی از این کشور را اشغال کرد. از آن زمان تاکنون این گروه تندرو قسمت اعظم مناطق تحت اشغالش را در عراق و سوریه از دست داده است.
بر اساس اظهارات ساکنان موصل، از جمله افرادی که در زندان موصل گرفتار شده بودند، سیگار فروشان و نیز دارندگان تلفن همراه بودند که می توانستند با جهان خارج از خلافت خودخوانده داعش ارتباط برقرار کنند.
نیروهای عراقی بخش شرقی موصل را در ماه ژانویه از چنگ داعش خارج و در 19 فوریه (1 اسفند) نیز عملیات آزادسازی بخش غربی شهر را آغاز کردند.
تلویزیون دولتی عراق روز جمعه اعلام کرد که تقریبا نیمی از نیمه غرب موصل از اشغال تروریست ها آزاد شده است. داعش در مرکز بخش قدیمی و شمال شهر موصل تحت محاصره است.
یکی از افراد آزاد شده از زندان داعش گفت که دو داعشی وی را که به همراه عده ای دیگر در زیرزمین ساختمانی زندانی شده بود با چشم بسته سوار بر اتوبوسی به فاصله ای دور منتقل کردند.
وی تلفنی به رویترز گفت که حدود 25 اسیر سوار این اتوبوس شدند و پس از طی مسافتی به آن ها گفته شد که آزاد هستند.
این مرد که خواست نامش فاش نشود، به جرم سیگار فروشی مدت دو هفته در اسارت داعش بود.
یکی دیگر از ساکنان موصل نیز اعلام کرد، برادرش که به جرم داشتن تلفن همراه یک ماه بود که در زندان داعش به سر می برد، به طور ناگهانی به خانه اش بازگشته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.