رئیس شورای هماهنگی اصلاحات کشور و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ارزشمندترین خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که در برهه ای از زمان نیاز به تعدادی از صندلی های آموزشی دیده می ‌شد.

به گزارش جماران، محمود صادقی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی در سالن همایشات بانک صادرات خرم آباد افزود: اصالت مذهبی، گرایش میانه ‌روی و اعتدال، پرهیز از افراط و تفریط، توسعه گرایی، داشتن تفکر و همکاری با رقبا از خصوصیات بارز آیت الله هاشمی بود.
وی ادامه داد: یار دیرین امام و رهبری پیش از انقلاب تا زمانی که خیانت گروه‌ های چپ و مارکسیست ثابت نشده بود با آنها در تعامل بود.
وی افزود: آیت الله هاشمی مورد اعتمادترین فرد نزد امام خمینی (ره) بود و دوستی بسیار نزدیک با مقام معظم رهبری داشت.
وی گفت: آیت الله هاشمی در تاسیس نهادهای نظام اسلامی در دهه 60 اثرگذار بود و با شکل‌ گیری جمهوری اسلامی از تجربیات اثرگذار او استفاده شد.
صادقی با بیان اینکه در دولت آیت‌ الله هاشمی از نیروهای چپ و راست استفاده می شد، افزود: او باعث عمران و آبادانی در کشور شد.
وی ادامه داد: آیت ‌الله هاشمی از جفای برخی می‌ گذشت و از ویژگی های بارز آیت الله هاشمی بت شکنی بود.
صادقی گفت: آیت الله هاشمی در شکل گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام نقش بسزایی داشت و این مجمع برای گشایش تنگناها در کشور تاسیس شد.
وی افزود: در سال 84 وارد رقابت انتخابات شد در دوره اول مورد بی ‌مهری قرار گرفت و در دوره دوم اصلاح طلبان با چند نماینده دیگر ائتلاف کردند و آرای او شکسته شد.
وی ادامه داد: در این سال مورد اجحاف قرار گرفت و دوقطبی بین اصلاح‌ طلبان ایجاد و شرایط به نفع احمدی نژاد شد
وی گفت: احمدی نژاد سازندگی های دوره قبل را با مدیریت غیر اصولی خراب کرد.
صادقی افزود: از سال 88 به بعد هاشمی با توجه به ناملایمات برخی‌ ها صدای مردم و سنگ صبور همه شد. 
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی همواره یار رهبری بود و هیچگاه به کشور ضربه ای وارد نکرد؛ بعد از سال 92 با رد صلاحیت او دور جدید سیاسی وارد شد و در سال 94 به رقابت های مجلس برگشت.
وی با اشاره به نزدیک شدن 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ها گفت: باید از ظرفیت ‌های موجود به صورت خوب استفاده و از اختلافات دست برداشته شود.
وی گفت: از هرگونه اظهار و اعلام حرکتی که ضربه بزند به انتخابات پرهیز کنیم و منافع جمع را به منافع خودمان ترجیح دهیم بعد ازهشت سال زیان بار دیگر برای کشور در انتخابات شرکت کنیم.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.