یو اس نیوز درباره دستور جدید رئیس جمهور امریکا درباره ممنوعیت مسافرتی مسلمانان نوشت: تعصب و غرض ورزی ضد مسلمانان که ویژگی بارز نخستین دستور ترامپ بود، همچنان در این نسخه بازنگری شده مشهود است.
به گزارش جماران، یو اس نیوز افزود: « این دستور بازنگری شده همچنان شامل برداشت های متعصبانه و به طور عمده غلط است. این دستور با ملزم کردن دولت به جمع آوری آمار و اطلاعات «قتل های ناموسی» به دست مهاجران، به برداشت تحریک کننده و گمراه کننده از اسلام که گروههای ضدمسلمان بر آن تاکید دارند، رسمیت می بخشد.» 
این نشریه در ادامه نوشت: «ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود نیز، همواره اکثریت گسترده مسلمانان مسالمت جو را با عده انگشت شماری از مسلمانان خشونت طلب، یکی می دانست.»
بنا بر این گزارش: «ترامپ ماه دسامبر در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا درباره موضع خود در قبال اسلام بازنگری کرده است، گفت: شما از طرح های من اطلاع دارید. در تمام این مدت، به من ثابت شده است که حق با من است.  چند تن از مشاوران و دستیاران بلندپایه رئیس جمهور نیز همین جهان بینی تیره و کاملاً بی اساس را درباره اسلام و جامعه مسلمانان آمریکا دارند.» 
یو اس نیوز ادامه داد: ‌«بگذارید به صراحت بگوییم که دستور اجرایی بازنگری شده ترامپ، ممنوعیت علیه مسلمانان است. بیش از 90 درصد جمعیت همه کشورهایی  (که اتباعشان) از ورود به آمریکا منع شده اند، مسلمان هستند . جمعیت مسلمان سه کشور - ایران، سومالی و یمن- بیش از 99 درصد است. با اینکه ترامپ برای در امان ماندن از چالش های حقوقی، دستور اجرایی خود را تغییر داده است، بر اساس اذعان رودولف جولیانی، مشاور سابق وی، در یک برنامه تلویزیونی، هدف وی به طور قطع جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 587500
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.