مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: دکتر صفدر حسینی رئیس هیأت مدیره صندوق ملی محیط زیست، عضو غیر موظف هیأت مدیره بود و در مدت عضویت در هیأت مدیره هیچ‌گونه دریافتی از این صندوق نداشته است.

به گزارش جماران، هومان لیاقتی با بیان اینکه "صندوق ملی محیط زیست بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه کشور و تصویب مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است"، گفت: البته راه‌اندازی صندوق تا آغاز به کار دولت یازدهم به تعویق افتاده بود.

وی افزود: در دولت یازدهم با توجه به نقش قانونی صندوق ملی محیط زیست، اصلاحاتی در اساسنامه آن صورت گرفت و در نهایت با تصویب اساسنامه صندوق توسط هیأت وزیران، اعضاء هیأت مدیره صندوق برای مدت دو سال انتخاب و منصوب شدند.

لیاقتی با تاکید بر اینکه "دکتر صفدر حسینی رئیس هیأت مدیره صندوق ملی محیط زیست، عضو غیر موظف هیأت مدیره بود و در مدت عضویت در هیأت مدیره هیچ‌گونه دریافتی از آن نداشته است"، تصریح کرد: وی تنها به دلیل کمک به راه‌اندازی صندوق این مسئولیت را پذیرفت.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست ادامه داد: با توجه به اتمام دوره دو ساله هیأت مدیره صندوق ملی محیط زیست، همچنین با توجه به اینکه دکتر صفدر حسینی رسالت خود در صندوق ملی محیط زیست را کمک به راه‌اندازی آن می‌دانست، از پذیرش مسئولیت در هیأت مدیره آتی صندوق عذرخواهی کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه با توجه به قانون بودجه سال‌های گذشته، ردیف اعتباری برای صندوق در نظر گرفته شده بود، به دلیل مشکلات تخصیصی، هیچ مبلغی از سوی دولت به صندوق ملی محیط زیست پرداخت نشده است.

لیاقتی ابراز امیدواری کرد که «با توجه به نقش مؤثر صندوق ملی محیط زیست در نیل به اقتصاد سبز، همچنین بهبود وضعیت محیط زیست کشور، توجه لازم به این صندوق صورت گیرد».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.