رئیس پیشین اطلاعات ملی آمریکا اظهارات مطرح شده از سوی رئیس‌جمهوری کنونی این کشور را درباره شنود مکالماتش در جریان کارزار انتخاباتی تکذیب کرد.

به گزارش جماران، جیمز کلپر، رئیس پیشین اطلاعات ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی اظهار کرد، ادعاهایی که از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا در رابطه با استراق سمع از وی در جریان کمپین انتخاباتی مطرح می‌شود، صحت ندارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در آن زمان هیچ فعالیتی در راستای شنود مکالمات دونالد ترامپ یا هر کاندیدای دیگری صورت نگرفت.

پیش از این ترامپ، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را به صدور دستور استراق سمع از وی در جریان کمپین انتخاباتی متهم کرد؛ ادعایی که از سوی مقام‌های وابسته به اوباما و سخنگوی وی رد شده است.

کلپر که همزمان با مراسم تحلیف ترامپ از سمت خود کناره‌گیری کرد، گفت، تنها می‌تواند از طرف نهاد امنیتی تحت نظر خود صحبت کند و تأکید دارد که در این نهاد اقدامی در راستای شنود مکالمات ترامپ در جریان فعالیت‌های انتخاباتی وی صورت نگرفته است.

رئیس سابق اطلاعات ملی آمریکا گفت، اگر چنین موضوعی واقعیت داشت، او در جریان قرار می‌گرفت.

کاخ سفید روز یک‌شنبه اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد که دیگر نه رئیس‌جمهور و نه هیچ کدام از مسئولان کاخ سفید درباره این موضوع اظهارنظر نخواهند کرد. در این اطلاعیه کاخ سفید اعلام کرد که از کنگره آمریکا خواسته درباره این موضوع تحقیق کند که آیا باراک اوباما در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری از قدرت سوءاستفاده کرده است یا نه.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.