وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که راه اندازی مجدد و بازگشت به چرخه تولید پنج هزار واحد صنعتی راکد کشور در 11 ماه گذشته اقدامی مهم دولت یازدهم در راستای سیاست رونق تولید و حمایت از سرمایه گذاری است.

به گزارش جماران ، محمدرضا نعمت زاده شنبه شب در نشست مشترک شورای اداری و فعالان اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 40 واحد از این تعداد مربوط به این استان بوده که یک هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به آنها پرداخت شده و 65 واحد صنعتی دیگر استان نیز در نوبت دریافت تسهیلات رونق تولید هستند. 
وی افزود که یکی از مهمترین راه های توسعه کهگیلویه و بویراحمد حذف سخت گیری های بی مورد برخی بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات و فراهم کردن زمینه ورود بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری است. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: منابع مالی مربوط به تسهیلات رونق تولید در کشور یکپارچه بوده و این موضوع نیز توسط بانک مرکزی اعلام شده است.
نعمت زاده عنوان کرد که به همین دلیل سقفی برای پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور وجود نداشته و هیچ بهانه ای نیز در زمینه کم کاری و سهل انگاری در پرداخت پذیرفته نخواهد شد. 
وی ابراز داشت: برخی معادن کهگیلویه و بویراحمد در مناطق حفاظت شده قرار دارند که از استانداری و دیگر دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود برای رفع برخی مشکلات و معارضات اجتماعی موجود در زمینه اکتشاف آنها تلاش کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز با اشاره به ظرفیت های متعدد کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف گفت که حدود نیمی از گیاهان دارویی و 30 درصد گونه های گیاهی کشور در این استان است که قابلیت مهمی برای توسعه این منطقه به شمار می رود.
سورنا ستاری اظهار داشت: وجود 750 عضو هیات علمی و حدود 57 هزار دانشجو در کنار دیگر توانمندی ها جزء شاخص های مهم برای توسعه کهگیلویه وبویراحمد است. 
وی افزود که نباید مردم و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به طور مستمر واژه محرومیت را برای این استان به کار برده و آن را تکرار کنند زیرا هیچ کمکی به توسعه استان نمی کند.
ستاری بیان کرد: باید بیش از پیش بر ظرفیت مهم نیروی انسانی تحصیلکرده و شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان تکیه شود.
سند توسعه گیاهان دارویی با برش استانی در کهگیلویه و بویراحمد در این نشست رونمایی شد. 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برای بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی و اقتصادی در سفری یک روزه امروز به یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد سفر کردند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.