معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت :منشور حقوق شهروندی که از سوی رییس جمهوری ابلاغ شد برای تمام دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها لازم الاجرا است.

به گزارش جماران، حسینعلی امیری به برنامه ریزی دولت برای عملیاتی کردن منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: از آغاز تشکیل دولت یازدهم، فرآیند تدوین منشور حقوق شهروندی شروع شد و تقریبا برای تدوین آن حدود سه سال کار کارشناسی صورت گرفت.
وی ادامه داد: در نهایت رییس جمهوری طی 6 ساعت با حضور حقوقدانان و کارشناسان موضوعات را مورد رسیدگی قرار داد و منشور را در 21 عنوان ابلاغ کرد.
معاون امور مجلس رییس جمهوری خاطرنشان کرد: منشور حقوق شهروندی یک فهرست کلانی از موضوعات مختلف را تشکیل می دهد، از این رو منشوری که از سوی رییس جمهوری ابلاغ شد برای تمام دستگاه های اجرایی لازم اجرا است، اما بخشی از محور این منشور با قوای قضاییه و مقننه است که باید برای این حوزه قانون تدوین شود.
امیری افزود: در شرایط کنونی چند قانون در دنیا در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی وجود دارد که لایحه حقوق بشر و شهروندی فرانسه و لایحه حقوق بشر و شهروندی آمریکا است که قاطعانه می گویم که منشور حقوق شهروندی ایران نسبت به آن ها از غنای بالایی برخودار است که این موارد در اسناد دیگر وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، منشور حقوق شهروندی که از وعده های دکتر حسن روحانی رییس جمهوری بود ، 29 آذرماه 1395 در 120 ماده در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور رییس قوه مجریه و جمع زیادی از وکلا، حقوق دانان و اساتید و کارشناسان رونمایی شد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.