یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور این کشور در خصوص پیامدهای کنار رفتن از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هشدار داد. این در حالی است که به نظر می آید دونالد ترامپ از این تهدید خود عقب نشینی کرده است.

به گزارش جماران، بیل فاستریک عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا یک نامه سرگشاده خطاب به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور نوشت و در آن نسبت به پیامدهای لغو توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 میان این کشورها حاصل شد هشدار داد.

وی در نامه خود با اشاره به دستاوردهای توافق هسته‌ای و محدودیت‌های تعیین شده برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد که اکنون با این توافق آمریکا ، اسرائیل و جهان امن‌تر شده است.

بر اساس این گزارش  60 نماینده دموکرات این نامه را امضا کردند اما هیچ نماینده جمهوری‌خواهی آن را امضاء نکرده است.

 دونالد ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی اش گفته بود که در صورت به قدرت رسیدن توافق هسته‌ای را کنار خواهد گذاشت و مجددا بر سر مفاد آن مذاکره خواهد کرد.وی پس از آغاز به کار خود به کاخ سفید نیز بارها این توافق را مورد انتقاد قرار داده و آن را وحشتناک خوانده است اما رئیس‌جمهور آمریکا تا کنون هیچگونه جزئیاتی از برنامه خود درباره توافق هسته‌ای ارائه نداده است.

کارشناسان بر این باورند که وی از تهدید خود برای کنار گذاشتن این توافق عقب‌نشینی کرده است.

این در حالی است که مقامات پیشین آمریکا و به ویژه مقامات اروپایی بارها تاکید کرده اند که برنامه جامع اقدام مشترک یک توافق دو جانبه میان تهران و واشنگتن نیست بلکه توافقی چند جانبه است و آمریکا نمی تواند به‌تنهایی درباره آن تصمیم گیری و از توافق کناره گیری کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.