پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران:

زنان کالاهای خارجی را تحریم کنند

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: زنان می‌توانند با تحریم کالاهای خارجی، ایجاد کمپین تحریم واردات کالاهای خارجی و توجه به کالا و پوشاک داخلی ـ که در سال‌های نه چندان دور در وضعیت خوبی نسبت به کشورهای همسایه بویژه در صنعت نساجی قرار داشت ـ اقتصاد کشور را به جایگاه اصلی خود بازگردانند.

به گزارش جماران ، مجتبی عبداللهی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که صبح امروز در بوستان  گفت‌وگو با حضور مدیرکل امور بانوان شهرداری، مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۱۳ تهران برگزار شد، اظهار کرد: شاهد پیشرفت‌های عملکرد مجموع فعالیت‌های بانوان ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و  اداره کل امور بانوان شهرداری تهران بوده‌ایم. مراکز  مهارت‌آموزی کوثر  با فراز و نشیب‌هایی کار خود را شروع کردند. این مراکز آرام آرام شکل گرفتند و  اکنون شاهد انجام فعالیت‌های حرفه‌ای در این مراکز هستیم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران افزود: اگر فعالیت‌ها در این مسائل در دست بانوان باشد، شاهد رشد مناسبی در مسیر عقل و تفکر خواهیم بود. از جمله تولید ملی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است. 

وی به اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: از اهداف اقتصاد مقاومتی می‌توان به حمایت از تولید ملی، مردمی کردن اقتصاد به منظور حضور آحاد مردم، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف، تقویت فرهنگ کار و تولید و روحیه خودباوری و خودکفایی اشاره کرد. مصداق آن در فعالیت زنان در مسیر خودکفایی و برنامه‌ریزی آنان برای خانواده است.

عبداللهی در ادامه اظهار کرد:  مقام معظم رهبری بر تولیدات داخلی تاکید دارند  و نمایشگاه‌هایی مانند زنان و تولید ملی، مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی و تولید ملی است و نقش بانوان در این جایگاه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش جماران ، در ادامه این مراسم فهیمه فیروزفر - مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران- اظهار کرد: مردم و تولیدکنندگان این نمایشگاه را از خودشان می‌دانند که این امر از برکت وجود زنان سرپرست خانوار است، زیرا همه تلاش می‌کنند تا این افراد به آرامش نسبی در زندگی خود برسند و خدا نیز برکت می‌دهد.

وی ضمن اشاره به استاد بین‌المللی مدعو در زمینه مد و لباس از فرانسه گفت: قرار است این استاد، کارگاهی را برای تولیدکنندگان برگزار کند تا آنان بتوانند قیمت تمام شده کالاهای تولیدی خود را پایین بیاورند و کالاهای خود را  صادرکنند. این کارگاه امروز و فردا برگزار می‌شود تا تولیدکنندگان «برند» خود را به یک پیوند قابل رقابت با برندهای اروپایی تبدیل کنند.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران همچنین به رونمایی از کتاب زنان سرپرست خانوار اشاره و اظهارکرد : حدود ۱۰ کتاب در حال چاپ از زندگی  زنان سرپرست خانوار است که دو کتاب را در این نمایشگاه رونمایی می‌کنیم و سایر کتاب‌ها را پس از چاپ در معرض فروش قرار خواهیم داد. همچنین این کتاب از داستان زنان سرپرست خانواری است خودشان کارآفرین شدند و طی جلسه‌ای با آن قرار شد که این زنان به عنوان باشگاه توانیاران، امور ستاد توانمندسازی را به دست بگیرند و به سایر زنان سرپرست خانوار را مشاوره دهند تا آنان نیز بتوانند مسیر درستی را در  زندگی خود انتخاب کنند.

فیروزفر در پایان ضمن تشکر از مجمع بانوان مدیر به مدیریت خانم هاشمی که در کنار باقی مدیران حوزه زنان تلاش می‌کند، گفت: قصد داریم مجمع بانوان مدیر را به یک مجمع کشوری تبدیل کنیم تا حوزه زنان فعالیت‌های بهتری را برای جمهوری اسلامی انجام دهد.

به گزارش جماران، دهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۱۳ تا ۲۳ اسفندماه ۹۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو با ۲۶ غرفه پوشاک زنان، ۱۳ غرفه پوشاک مردان، ۷ غرفه پوشاک زنان و مردان و ۱۳ غرفه پوشاک کودک در کنار غرفه‌های صنایع دستی و زیورآلات برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.