«آدام شیف» نماینده دمکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری «ام.اس.ان.بی.سی» از ورود کنگره آمریکا به پرونده «تبانی» احتمالی نزدیکان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با عوامل دولتی روسیه در جریان رقابت های انتخاباتی خبر داد.

به گزارش جماران، وی در این خصوص گفت: نمایندگان اقلیت و اکثریت کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان به توافقی مکتوب برای تحقیق و تفحص درباره اتهام وارد شده مبنی بر تبانی روسیه و اعضای کارزار انتخاباتی ترامپ دست یافتند.
نشریه نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی مدعی ارتباط پیوسته نزدیکان ترامپ با عوامل اطلاعاتی روسیه در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری شده بود.
این رسانه به نقل از مقام های آگاه نوشته بود که اطلاعات تماس ها و مکالمات شنود شده تنها بخشی از روند تحقیقات اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در پرونده ارتباطات بین ترامپ و روسیه و عوامل پشت پرده هک نهادهای وابسته به حزب دمکرات بوده است.
ترامپ اما به تازگی در واکنش به تقویت گفتمان ضد روسی در عرصه سیاسی آمریکا این مسئله را حاصل تلاش دمکرات ها و رسانه ها برای «سرپوش نهادن» بر شکست انتخاباتی دانسته بود.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.