روزنامه واشنگتن پست که اخیرا در گزارشی از تماس های پنهانی «مایکل فلین» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با سفیر روسیه در آمریکا پرده برداشت و موجب استعفای وی شد، در ادامه از اقدام مشابه «جف سشنز» وزیر دادگستری جدید آمریکا خبر داده است.

به گزارش جماران، این روزنامه به نقل از مقام های وزارت دادگستری افزوده است که سشنز گرچه در سنای آمریکا هرگونه ارتباط با مقام های روسیه را رد کرده، اما در هشت سپتامبر (18 شهریور) و در اوج رقابت های انتخاباتی در دفتر خود میزبان « سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه بوده است.
وی در آن زمان یکی از اعضای کمیته خدمات مسلح مجلس سنا و با حفظ سمت از جمله مشاوران ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری فعلی آمریکا بوده است.
یک سخنگوی سشنز در این خصوص گفت، این دیدار بخشی از دیدارهای وی با سفیران کشورهای خارجی به عنوان یکی از اعضای ارشد کمیته سنا بوده است و ارتباطی با کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ ندارد.
روزنامه واشنگتن پست در همین راستا موفق به تماس با 20 تن از 26 عضو کمیته خدمات مسلح شده و آورده است، در سال گذشته میلادی هیچ یک از این افراد از جمله «جان مک کین» رئیس این کمیته، برخلاف سشنز دیداری با سفیر روسیه نداشتند.
این روزنامه نوشت، دومین دیدار سشنز با سفیر روسیه به ماه ژوئیه و زمانی باز می گردد که وی پس از شرکت در یک مراسم تدارک دیده شده توسط «بنیاد هریتج» در حاشیه همایش ملی حزب جمهوریخواه، با شماری از سفیران خارجی از جمله کیسلیاک سفیر روسیه در امریکا گفت و گو کرده بود.
واشنگتن پست می افزاید: این در شرایطی است که وی دهم ژانویه (21دی ماه) در نشست مجلس سنای آمریکا در پاسخ به سئوال یکی از سناتورها گفته بود که در جریان رقابت های انتخاباتی هیچ تماسی با روس ها نداشته است.
در حالی که وزارت دادگستری آمریکا و در صدر آن وزیر دادگستری (دادستان کل) وظیفه نظارت بر تحقیقات نهادهای امنیتی پیرامون دخالت های ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارد، فشارها به وی برای انتصاب یک دادستان ویژه برای پیگیری این مسئله در روزهای گذشته به شدت افزایش داشته است.
افشای دیدارهای اعلام نشده سشنز با سفیر روسیه در حالی صورت می گیرد که روزنامه واشنگتن پست ماه گذشته میلادی گزارش مشابهی برای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ منتشر کرد که جنجال بسیاری در فضای رسانه ای آمریکا به دنبال داشت.
ارتباط فلین با سفیر روسیه به دولت پیشین آمریکا و زمانی باز می گردد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا 35 دیپلمات روس را به تلافی دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا اخراج کرده بود. روسیه در آن زمان واکنش تندی به این مسئله نشان نداد.
فلین ارتباط با سفیر روسیه را پذیرفت اما گفت که صحبتی درباره تحریم های آمریکا علیه روسیه صورت نگرفته است، موضوعی که طرح آن می تواند به منزله نقض قوانین باشد.
وی در نهایت با فشار رسانه ها و درخواست ترامپ ناچار به استعفا شد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.