مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز چهاشنبه اعلام کرد که فرمان جدید مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ظرف چند روز آینده صادر می شود.

به گزارش جماران، یک منبع کاخ سفید پیشتر گفته بود که فرمان جدید مهاجرتی ترامپ احتمالا روز چهارشنبه اعلام می‌شود. 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش فرمانی در زمینه ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا صادر کرد و به دنبال آ‌ن، تعداد زیادی دادخواست علیه این فرمان در محافل قضایی آمریکا تنظیم شد. 
در همین حال، دادگاه استیناف آمریکا فرمان مهاجرتی ترامپ را باطل اعلام کرد و سپس دولت ترامپ از صدور فرمان جدیدی در زمینه مهاجرت به آمریکا خبر داد.
مایک پنس گفت: بررسی های نهایی این فرمان اجرایی در حال انجام است و در چند روز آینده صادر می شود.
فرمان اولیه، باعث ناآرامی و اعتراض هایی در فرودگاه های آمریکا شد، زیرا شهروندان هفت کشور یاد شده شامل افرادی که از کارت سبز آمریکا برخوردار بودند، اجازه ورود به این کشور را نداشتند. 
دولت ترامپ اعلام کرده که ممکن است فرمان اجرایی جدید، شامل شهروندانی که از حق اقامت دائم در آمریکا برخوردارند، نشود که این مساله، به چالش کشیدن فرمان جدید را از سوی مخالفان با سختی بیشتری توام می کند. 
خبرگزاری آسوشیتدپرس سه شنبه شب با استناد به مقام های آمریکایی ناشناس گزارش داد که نام عراق از فهرست کشورهای مشمول این تحریم مسافرتی در فرمان اجرایی جدید حذف می‌شود.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.