گنادی گاتیلوف معاون وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو پیش نویس قطعنامه ضدسوری را در شورای امنیت وتو می کند.

به گزارش جماران، گاتیلوف گفت: تصمیم برای ارائه پیش نویس قطعنامه در باره بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه به شورای امنیت، شرایط نامطلوبی را برای حل و فصل اوضاع این کشور به وجود می آورد.
خبرگزاری ایتارتاس روز سه شنبه به نقل از معاون وزارت خارجه روسیه نوشت: پیش نویس قطعنامه در باره سوریه را با شکل کنونی را وتو خواهیم کرد، زیرا غیرسازنده است و بر مبنای اطلاعات درست و واقعیت ها استوار نیست. 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز امروز همزمان با برنامه چند کشور ضدسوری از جمله آمریکا و عربستان برای تصویب یک قطعنامه علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل با ادعای کاربرد تسلیحات شیمیایی، اعلام کرد: مخالف تحریم دمشق هستیم.
پوتین که در بیشکک پایتخت قرقیزستان حضور دارد، امروز در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با الماس بیک آتامبایف رئیس جمهوری این کشور گفت: روسیه از وضع تحریم علیه دولت و رهبری سوریه حمایت نمی کند.
به گزارش رسانه ها، نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت به تازگی با نادیده گرفتن موارد متعدد استفاده تروریست های ضدسوری از جمله داعش از سلاح شیمیایی در سوریه، از موضع مسکو در این زمینه انتقاد کرد.
فرانسه، انگلیس و آمریکا تلاش می کنند تا دولت سوریه را عامل حملات شیمیایی در این کشور معرفی کرده و آگاهانه نسبت به جنایات شیمیایی گروه های تروریستی داعش چشم پوشی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.