نمایندگان مردم در خانه ملت سهم وزاتخانه های ورزش، بهداشت و آموزش و پرورش از درآمدهای حاصل از مالیات سیگار را مشخص کردند.

به گزارش جماران، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 9 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای جزئیات لایحه بودجه سال 96 با بخش 4 بند د تبصره 7 این لایحه مبنی بر مصارف مالیات سیگار با 149 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بخش 4 بند د تبصره 7 این لایحه؛ با لازم‌الاجراء شدن این بند، کلیه مالیات و عوارض بر تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی به‌استثنای مالیات عملکرد موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، حقوق ورودی، حق انحصار و بند(ب) ماده(69) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) در مدت اجرای این قانون موقوف‌الاجراء می‌گردد. مصارف مربوط به درآمد مذکور با رعایت سیاست‌های کلی سلامت از محل اعتبارات ردیف 92-530000 به نسبت پنجاه درصد(50%) به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سی درصد(30%) به وزارت ورزش و جوانان و بیست درصد(20%) به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 581407
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.