رئیس کنگره بین المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی گفت: ایران در زمینه تولید علم و دستیابی به فناوری های نو صاحب جایگاه مهم و بی نظیر در منطقه و جهان است .

به گزارش جماران، دکتر علی اکبر ولایتی روز شنبه در دومین کنگره بین المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی در اصفهان به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در تولید و توسعه علوم به ویژه در حوزه پزشکی اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد عزم ملت بزرگ ایران برای دستیابی به خودکفایی و رشد و تعالی در همه عرصه ها و به ویژه در زمینه توسعه علوم بوده ایم و خشنودیم که امروز این مسیر روشن و دقیق ترسیم شده به وقوع پیوسته است.
وی با اشاره به اجرای سند چشم انداز توسعه کشور و ضرورت سرآمدی ایران در امورعلمی و فناوری های نو درسطح منطقه گفت: با تاکید رهبرمعظم انقلاب و ابلاغ این موارد، این فرایند و توسعه در زمینه های علمی و تکنولوژی سرعت بیشتر و افزون تری به خود گرفت و در همین راستا تلاش شد تا از طرف مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی سل و بیماری های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان مهمترین مرکز ارائه کننده خدمات به بیماران ریوی و مسلول درسطح منطقه ای و بین المللی ، اقدامی در سطح بین المللی شکل بگیرد.
وی گفت : درنهایت جمعیت آسیایی – آفریقایی مایکوباکتریولوژی در سال 1391 به ثبت رسید و پس از اولین کنگره در سال 1393، امروزشاهد برگزاری دومین کنگره با حضور حدود 120 نفر از متخصصان و اندیشمندان سراسر جهان در کنار متخصصان و صاحبنظران داخلی هستیم .
ولایتی افزود : امیدوارم دستاوردهای این کنگره با شکوه ومباحث وسخنرانی هایی که ارائه می شود بتواند زمینه را برای توسعه همکاری ها و دستیابی به آخرین یافته ها درزمینه این حوزه ازعلم یعنی مایکوباکتریولوژی روز به روز بیشتر فراهم شود.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری و رئیس جمعیت آفریقایی و آسیایی مایکوباکتریولوژی هدف از برگزاری این کنگره را توجه بیش از پیش به امر پژوهش در زمینه زیست شناسی ،آسیب شناسی و روند توسعه عفونت های مختلف ناشی از مایکوباکتریا از جمله بیماریهای سل در انسان و دام و عفونت های فرصت طلب غیر سلی در زمینه نقص ایمنی اعلام کرد.
 ولایتی در ادامه ضمن ارائه مقاله ای تخصصی با موضوع ' بیماری سل در کودکان'به بررسی سرایت این بیماری در کودکان، انتقال آن به بزرگسالان و نحوه درمان با ارائه به نمونه تحقیقی خود پرداخت.
اولین شبکه آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی با مشارکت 80 کشور از سراسر جهان و عضویت حدود 200 نفر به نام جمهوری اسلامی ایران در سال 1391 از سوی مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی سل و بیماری های بیمارستان به ثبت رسید.
دومین کنگره بین المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی (بیماریهای ریوی ) در محل هتل عباسی اصفهان گشایش یافت.
این کنگره با حضور حدود 120 شخصیت علمی بین المللی از 42 کشور آسیایی، اروپایی و افریقایی و 1300 میهمان داخلی به مدت چهار روز تا 10 اسفندماه ادامه خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.