نشریه وال استریت ژورنال فاش کرد که سناتور جان مک‌کین در سفر هفته گذشته خود به خاورمیانه ظاهرا بطور پنهانی و به منظور دیدار با نیروهای نیروهای آمریکایی در این منطقه به کشور سوریه نیز سفر کرده بود.

به گزارش جماران، وال‌استریت ژورنال در گزارش خود اعلام داشت: جان مک کین در طول سفر هفته گذشته خود به خاورمیانه، مخفیانه به سوریه نیز سفر کرده است.
شبکه خبری ا بی سی نیز با تایید این خبراطلاع داد که سخنگوی مک‌کین با انتشار بیانیه‌ای این سفر را تأیید کرده است.
در بیانیه سخنگوی مک کین آمده است: سناتور جان مک‌کین هفته گذشته به شمال سوریه سفر کرده تا از نیروهای آمریکایی در این منطقه دیدار و درباره روند مبارزه با تشکیلات داعش در شهر رقه با آن ها گفتگو کند.
این سناتور آمریکایی که ریاست کمیته تسلیحات سنای آمریکا را بعهده دارد پیش از این نیز در سال 2013 در سفری به سوریه با نمایندگان گروه های شورشی این کشور دیدار کرده بود.
به گزارش وال استریت ژورنال مک کین در این سفر که با کمک نیروهای آمریکایی مقیم در منطقه صورت گرفته با نیروهای کرد در شهر کوبانی نیز دیدار و گفتگو هایی داشته است.
بر همین اساس سناتور ایالت آریزونا بدنبال سفر خود به سوریه عازم آنکارا شده و با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه نیز دیدار کرده است.
گفتنی است که حمایت آمریکا از کُردها در سوریه یکی از مهم‌ترین موارد اختلاف بین آنکارا و واشنگتن در ارتباط با پرونده سوریه است.
«نیروهای دموکراتیک سوریه» که متشکل از شبه‌نظامیان کُرد و عرب است، ششم نوامبر آغاز عملیات موسوم به «خشم فرات» برای آزادسازی شهر الرقه که یکی از نیرومندترین مواضع گروه داعش در سوریه بشمار می رود، اعلام کرد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.