قائم‌ مقام تولیت‌ آستان ‌قدس رضوی با اشاره به وجود 40 هزار خادم در بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی از حذف محدودیت‌های موجود در جذب خادمان امام رضا(ع) در چارچوب‌ طرح توسعه خدمت‌یاران رضوی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش جماران، مرتضی بختیاری امروز 5 اسفندماه در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی خراسان رضوی و روسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان، با اشاره به طرح توسعه خدمت‌یاران در سراسر کشور به عنوان یکی از اهداف ایجاد نمایندگی‌های استانی، اظهار کرد: براساس آئین‌نامه‌های جدید، خادمان رضوی در سراسر کشور تنها 6 ساعت در ماه در حرم امام رضا(ع) حضور دارند و 18 ساعت دیگر از خدمت خود را در شهر محل زندگی و در حوزه تخصصی کار خود به فعالیت رایگان با نیت خدمت به امام رضا(ع) می‌پردازند.

وی افزود: این طرح هم‌اکنون به صورت آزمایشی در چند نقطه از کشور نظیر سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود، همچنین به تازگی مقرر شد، به‌کارگیری خدمتیار علمی و فرهنگی به این طرح اضافه شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ابلاغ منشور هفت‌بندی از سوی مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: بر همین اساس حجت‌الاسلام رییسی مبانی را با رویکرد زائرمحوری در قالب 6 گفتمان و 30 بند به عنوان سیاست‌های راهبردی آستان قدس رضوی برگرفته از منشور هفت‌بندی مقام معظم رهبری ابلاغ کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر نمایندگی آستان قدس در همه استان‌های کشور، گفت: در گذشته این نمایندگی‌ها فقط در استان‌هایی که در آنها آستان قدس رضوی موقوفه داشت موجود بود، اما اکنون این نمایندگی‌ها به جهت تحقق منشور هفت‌گانه ابلاغی از سوی رهبری در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی شده‌‌اند.

بختیاری با تاکید بر این که عشق و اراده مردم به امام رضا(ع) دارایی اصلی آستان قدس رضوی است، افزود: عاشقان و ارادتمندان امام رضا(ع) فقط شیعیان نیستند و امام رضا(ع) به عنوان عالم آل محمد مورد قبول بیش از نیمی از اهل تسنن نیز است که در این راستا اخیرا بنیاد کرامت رضوی در سطح بین‌المللی را راه‌اندازی کردیم.

وی از همکاری آستان قدس رضوی با شورای شهرستان‌ها پیرامون حل معضل مسکن در مناطق محروم استان خبر داد و گفت: آستان قدس رضوی آماده همکاری جهت حل این موضوع با هدف افزایش بهره‌وری، بالا بردن گرایش مردم به وقف و حفظ حق موقوفان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.