در دومین روز از کنفرانس بین المللی انتفاضه رییس جمهوری ، حسن روحانی با جمعی از مقامات عربی دیدار و گفتگو کرد.



<%title%>

دکتر روحانی در دیدار رییس مجلس نمایندگان اردن:

تقویت روابط تهران – امان به نفع مردم دو کشور و منطقه است/ تقویت رایزنی ، همفکری و هماهنگی میان کشورهای اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام ضروری است

رییس جمهوری با استقبال از گسترش و تعمیق روابط ایران و اردن، تاکید کرد که تقویت روابط تهران – امان به نفع مردم دو کشور و منطقه است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در حاشیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و در دیدار رییس مجلس نمایندگان اردن گفت: ایران برای تعمیق روابط دوجانبه و همفکری و همکاری مشترک با اردن در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه، آمادگی دارد.

رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد شرایط برای توسعه روابط و همکاری های مشترک بیش از پیش فراهم شود.

دکتر روحانی همچنین به موضوع فلسطین و اهمیت حمایت همه جانبه کشورها در دفاع از حقوق فلسطینی ها اشاره کرد و با بیان اینکه رایزنی ، همفکری و هماهنگی میان کشورهای اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام از جمله سوریه ضروری است، گفت: تلاش برای حل موضوع فلسطین ، پایان آوارگی ها و حل معضلات بیشمار ملت  فلسطین، مسوولیتی سنگین بر دوش همگان و بویژه کشورهای همسایه است.

رییس جمهوری ریشه عمده مشکلات منطقه را ناشی از اشغالگری صهیونیست ها دانست و افزود: مداخله کشورهای بزرگ بویژه آمریکا در دهه های اخیر، مشکلات منطقه را مضاعف کرد که از جمله آنها می توان به حمله و اشغال افغانستان و عراق، تحریک مردم  برخی کشورهای منطقه و تحرکاتی که از سوی آمریکا تحت عنوان تلاش برای ایجاد خاورمیانه جدید انجام شد ، اشاره نمود که این اقدامات ، هر روز بر مشکلات منطقه افزوده است.

دکتر روحانی ، تروریسم را  یکی از دیگر از موضوعات تحمیلی آمریکا و صهیونیست ها  به منطقه  ذکر کرد و گفت: همه می دانند که گروههای تروریستی همانند القاعده ، داعش و جبهه النصره را چه کسانی و با چه اهدافی در منطقه  ایجاد کرده و چگونه با خرید نفت و آثار باستانی به تاراج رفته  و در اختیارگذاشتن تسلیحات پیشرفته، آنها را حمایت می کنند.

رییس جمهوری تصریح کرد: برای مقابله با طرحهای تحمیلی و حفظ امنیت و ثبات منطقه، باید در مرحله نخست دولتهایی همانند دولتهای عراق و سوریه که در حال جنگ با تروریسم هستند ، مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند و در مرحله بعدی معضلات منطقه از راههای سیاسی و توسط مردم خود این کشورها حل و فصل شود و معتقدیم اردن در این زمینه می تواند نقش سازنده‌ای ایفا کند.

دکتر روحانی با بیان اینکه ایران از هیچ کمکی برای مبارزه با تروریسم در منطقه دریغ نمی کند و به همین دلیل هنگامی که دولتهای عراق و سوریه از تهران درخواست کمک کردند ، به یاری آنها شتافت ، گفت: اکنون خوشحالیم که تروریست ها در سوریه و عراق ضعیف تر از همیشه شده اند.

"عاطف یوسف صالح الطراونه" رییس مجلس نمایندگان اردن نیز در این دیدار با ابلاغ سلام پادشاه کشورش به دکتر روحانی و

قدردانی از میزبانی و برگزاری موفق نشست تهران ، گفت:امان خواهان گسترش و تعمیق روابط با تهران در همه حوزه ها است.

رییس مجلس نمایندگان اردن با بیان اینکه فلسطین و کاستن از معضلات مردم آن جزو اولویت های دولت اردن است، اظهارداشت : امان تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم فلسطین و از جمله جلوگیری از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس بکار گرفته است.

وی تروریسم را معضلی بزرگ برای منطقه و جهان اسلام ذکر کرد و افزود: حفظ ثبات و بازگرداندن آرامش به عراق و سوریه موفقیتی برای جهان اسلام خواهد بود و اردن همواره به دنبال ثبات و آرامش در این دو کشور بوده و در این راستا تلاش خواهد کرد.

 

 

<%title%>

دکتر روحانی در دیدار رییس مجلس مالزی:

ایران و مالزی می‌توانند در زمینه مسایل منطقه‌ای، رایزنی‌ها و همکاری‌های سازنده‌ای با یکدیگر، داشته باشند/ تاکید بر تحکیم مناسبات دوجانبه تهران و کوآلالامپور

رییس‌ جمهوری با اشاره به اهمیت تقویت روابط دو جانبه و منطقه‌ای تهران و کوآلالامپور، گفت: امیدواریم با فعال شدن همه ظرفیت‌های همکاری، شاهد تحولات جدید و شرایط بهتری در توسعه روابط دو کشور باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در حاشیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در دیدار باندیکار امین حاجی مولیا رییس مجلس مالزی با اشاره به اراده دو کشور برای تقویت هر چه بیشتر روابط و مناسبات تهران و کوآلالامپور، گفت: دو کشور در روابط پولی و بانکی که پایه اصلی تحکیم روابط اقتصادی است، می‌توانند همکاری‌های نزدیکی با هم داشته باشند.

رییس‌ جمهوری در ادامه با بیان اینکه مالزی همواره به عنوان کشوری حامی فلسطین مطرح بوده است، گفت: ایران و مالزی می‌بایست در زمینه مسایل جهان اسلام، رایزنی‌ها و همکاری‌های سازنده‌ای با یکدیگر داشته باشند و انتظار می‌رود که مالزی، حمایت و نقش‌آفرینی بیشتری در موضوع فلسطین داشته باشد.

باندیکار امین حاجی مولیا رییس مجلس مالزی نیز در این دیدار با تأکید بر حمایت مالزی از فلسطین، ابراز امیدواری کرد این کنفرانس بتواند در احقاق حقوق مردم فلسطین تأثیرگذار باشد.

رییس مجلس مالزی موضوع فلسطین را برای امت اسلامی حائز اهمیت فراوان دانست و بر همکاری هر چه بیشتر دو کشور در حل و فصل مسایل جهان اسلام، تأکید کرد.

 

 



<%title%>

دکتر روحانی در دیدار رییس مجلس لبنان:

ایران و لبنان می‌توانند در حل و فصل مسایل منطقه‌ای تأثیرگذار باشند/ راهی جز مشورت و همکاری‌های مشترک برای حل و فصل مشکلات منطقه وجود ندارد

رییس‌ جمهوری روابط ایران و لبنان را همواره بسیار دوستانه و برادرانه دانست و اظهار داشت: تهران و بیروت، ظرفیت‌های بسیاری برای تقویت روابط و مناسبات خود دارند و با همکاری و هماهنگی یکدیگر، می‌توانند در حل و فصل مسایل منطقه‌ای، تأثیرگذار باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در حاشیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در دیدار آقای نبیه بری رییس مجلس لبنان، با تجلیل از اقدامات وی در ثبات لبنان و تحکیم روابط تهران – بیروت، گفت: در مسیر تقویت روابط دو جانبه لازم است از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم و امیدواریم با همکاری یکدیگر، از توانایی‌های موجود در راستای منافع دو ملت بهره برداری نماییم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به شرایط سخت و پیچیده منطقه، گفت: برای حل و فصل مشکلات منطقه راهی جز مشورت و همکاری‌های مشترک وجود ندارد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در موضوع سوریه و برای مقابله با تروریسم، ایران و لبنان در کنار مردم سوریه قرار گرفتند و اگر این همکاری و هماهنگی وجود نداشت، امروز دمشق به پایتختی برای داعش در منطقه تبدیل شده بود و اکنون در سایه همین همکاری ها شرایط موجود در منطقه به مراتب بهتر از یکسال پیش است و همچنان باید به تعاملات خود در این رابطه ادامه دهیم.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از تمام فراز و نشیب‌ها و مشکلات موجود در منطقه سود برده و بیشترین زیان را ملت‌های منطقه متحمل شده‌اند، خاطر نشان کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران، ایجاد صلح و ثبات در منطقه ، حسن همجواری با همسایگان و حل و فصل مشکلات موجود از طریق مفاهمه و مذاکره است.

نبیه بری رییس مجلس لبنان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه ایران و لبنان از روابط برادرانه برخوردار هستند، گفت: مصمم هستیم، مناسبات و همکاری‌های دو کشور در مسایل اقتصادی نیز هر چه بیشتر تقویت شود.

رییس مجلس لبنان با بیان اینکه تهران و بیروت از منافع و دشمن مشترکی برخوردار هستند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد تقسیم‌بندی‌های جدیدی در کشورهای منطقه هستند که باید هوشیار بود. من در مقابل خدا و تاریخ شهادت می‌دهم که جمهوری اسلامی ایران با مقاومت و ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان  و حمایت از مقاومت ملت‌های منطقه، فشارهای سنگینی را تحمل می‌کند.

نبیه بری افزود: گناه جمهوری اسلامی ایران این است که در کنار فلسطین و ملت‌های مظلوم قرار گرفته است.

 

 

 

 

<%title%>

رییس جمهوری در دیدار رییس مجلس سوریه:

فلسطین مهمترین مسئله دنیای اسلام است /تا پیروزی نهایی در کنار مردم سوریه خواهیم ماند

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه سوریه در خط مقدم مقاومت قرار دارد و بسیاری از فشارها به این کشور بخاطر همین موضوع است، تأکید کرد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه تا پیروزی نهایی ادامه خواهد یافت.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در حاشیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در دیدار سرکار خانم هدیه عباس رییس مجلس سوریه با تبریک پیروزی‌های اخیر مردم سوریه در برابر تروریست‌ها، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر شاهد تحولات بسیار مثبتی در سوریه هستیم، به گونه‌ای که پس از پیروزی‌های اخیر در سطح جهانی نیز نظرات دولت‌ها نسبت به تحولات این کشور متفاوت شده و احساس می‌کنند که باید در برابر واقعیت‌های سوریه تسلیم شوند.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: ایران همانند گذشته برای مبارزه با تروریسم و حمایت از مذاکرات پیش روی سوریه در کنار مردم این کشور خواهد ماند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه مردم سوریه در شرایط سخت و دشواری بسر می‌برند، خاطر نشان کرد: یکی از دلایل فشار به مردم سوریه در طول سال‌های گذشته بخاطر حمایت سوریه از اهداف مردم فلسطین است.

رییس‌ جمهوری اضافه کرد: سوریه همواره در خط مقدم مقاومت قرار داشته و بسیاری از فشارها به مردم سوریه بخاطر همین مسأله است.

دکتر روحانی برقراری صلح و ثبات در سوریه را به نفع فلسطین و منطقه دانست و اظهار داشت: فلسطین مهم‌ترین مسأله دنیای اسلام است و امیدواریم این کنفرانس بتواند گام مهمی در مسیر حل و فصل مسایل منطقه بردارد.

سرکار خانم هدیه عباس رییس مجلس سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم، دولت، مردم و مجلس سوریه به دکتر روحانی گفت: مردم سوریه حمایت‌های بی‌دریغ ایران را ارج می‌نهند و بی‌تردید اگر این حمایت‌ها نبود، مقاومت و پیروزی هم به دست نمی‌آمد.

رییس مجلس سوریه با اشاره به اهمیت هماهنگی ایران و سوریه در مقابله با تروریسم گفت: این هماهنگی ثمرات بسیار مثبت و خوبی داشته و مسایل سوریه در بعد سیاسی و نظامی سمت و سوی سازنده‌ای به خود گرفته است.

خانم هدیه عباس همچنین تقویت بیش از پیش روابط تهران – دمشق را ضروری دانست و گفت: سوریه برای تحکیم مناسبات همه جانبه با ایران اهمیت بسیار ویژه‌ای قایل است.

رییس مجلس سوریه در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در شرایط کنونی منطقه، گفت: این کنفرانس می تواند تأثیر بسیار مثبتی در حمایت از آرمان فلسطین، بویژه در شرایطی که بسیار از کشورهای عربی و غربی به دنبال به فراموشی سپرده شدن موضوع فلسطین هستند، داشته باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.