عضو هیات رییسه فراکسیون امید با انتقاد از نحوه جمع‌آوری امضاء برای طرح تامین امنیت مراسم رسمی از سوی نماینده اصولگرای آمل، گفت: سطح گسترده مانوری که مطبوعات متعلق به گروه‌های فشار علیه فراکسیون امید به انجام می‌رسانند، نشان می‌دهد که این فراکسیون عملکرد بسیار خوبی داشته است و تا این حد حقد و کینه دارند که به‌دنبال بهانه‌ای برای مقابله با فراکسیون هستند.

به گزارش جماران،  محمود صادقی در واکنش به ادعای حسن نوروزی از امضاءکنندگان اصولگرای طرح تامین امنیت مراسم رسمی، عرفی و معمولی مبنی بر تغییر متن این طرح توسط اعضای فراکسیون امید اعلام کرد: پاسخگویی در این رابطه برعهده عزت‌اله یوسفیان‌ملا طراح این طرح است، چرا که متن اولیه که به ما نشان دادند با آن‌چه چاپ و توزیع شده، متفاوت است و این درحالی است که این طرح از ابتدا تا انتها توسط خود آقای یوسفیان‌ملا پیش برده شد و ما این متن را ندیده بودیم.

هدف اولیه تهیه طرح برخورد با نیروهای خودسر بود اما متن آن تغییر کرد

او گفت: در ابتدا تاکید شده بود که قرار است با نیروهای خودسری که مراسم رسمی را برهم زده و متشنج می‌کنند، برخورد شود اما در ادامه طرح به شکل دیگری درآمد.

طرح تامین امنیت هیچ ارتباطی به فراکسیون امید ندارد

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این طرح هیچ ارتباطی به فراکسیون امید ندارد، در پاسخ به این سوال که آیا کسی بجز طراح می‌تواند متن طرح را تغییر دهد، گفت: یوسفیان‌ملا شخصاً از تعدادی از نمایندگان ازجمله آقایان نوروزی، لاهوتی، خجسته و تعدادی دیگر از نمایندگان اصولگرای خارج از فراکسیون امید امضاء گرفته و این طرح هرگز در فراکسیون امید مطرح نشده است.

دلسوزی رسانه‌های اصولگرا برای آزادی بیان شبیه به فکاهی است

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین با انتقاد جوسازی و جنجالی که در برخی رسانه‌های اصولگرا علیه فراکسیون امید به‌راه افتاد، گفت: این‌که برخی خبرگزاری‌های اصولگرا دلسوز آزادی بیان شده‌اند بیشتر شبیه به یک شوخی و فکاهی است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در ادامه با انتقاد از نحوه پوشش سخنانش درباره طرح دوفوریتی تامین امنیت مراسم رسمی، عرفی و معمولی در برخی رسانه‌ها اعلام کرد: متاسفانه روزنامه کیهان نیز به نقل از جماران صحبت‌های بنده را اشتباه منعکس کرده و درحالی از قول من اعلام کردند که این طرح ازسوی فراکسیون امید تقدیم هیات رییسه مجلس شده که اساساً طرح دوفوریتی تامین امنیت مراسم هنوز به هیات رییسه مجلس تحویل نشده است.

برگزاری تجمع بدون حمل سلاح که مخل به مبانی اسلام نباشد، نیاز به مجوز ندارد

صادقی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که طرح مدنظر فراکسیون امید برای تامین امنیت سخنرانی‌ها و مراسم سیاسی به چه شکلی خواهد بود، گفت: معتقدم بند اول این طرح باید ناظر به اصل ۲۷ قانون اساسی باشد و این درحالی است که در سال‌های نخست دهه ۶۰ نظر شورای نگهبان درباره اصل ۲۷ قانون اساسی این بوده که برگزاری تجمعات نیاز به اخذ مجوز ندارد و بنابر این اصل برگزاری تجمعات بدون حمل سلاح و به شرطی که مخل به مبانی اسلام نباشد، بلامانع است.

او تصریح کرد: بنابر این اولاً باید موضوع آزادی بیان و آزادی اجتماعات باید در این طرح مورد تاکید قرار بگیرد و در ادامه نیز ساز و کاری برای برخورد با برهم‌زنندگان تجمعات پیش‌بینی شود.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنجال گسترده‌ای که در حاشیه امضای این طرح ازسوی تعدادی از نمایندگان ایجاد شد، گفت: نکته حائز اهمیت این است که باید با دقت بیشتری طرح‌ها را امضاء کنیم. هنگامی که یکی از همکاران طرحی را برای امضاء می‌آورد، توضیحات شفاهی را به‌طور کلی بیان می‌کند و معمولاً اگر بخواهیم طرح را با دقت بخوانیم، می‌گویند فرصت کم است و باتوجه به این‌که باید از دیگر همکاران نیز امضاء اخذ شود، عملاً روند جمع‌آوری امضاء با مشکل روبرو می‌شود که متاسفانه این شیوه درست نیست.

او تاکید کرد: چنین طرح‌هایی نباید سرپایی تهیه و امضاء شود، بلکه باید ابتدا منقح شده و جزئیات آن در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد و شاید لازم باشد، درخواست کنیم که این طرح امضاء نشود؛ چرا که این درصورت مشکلات فراوانی خواهد داشت که ابتدا باید این ایرادها رفع شود و ضمن تاکید بر اصل آزادی بیان، متن آن نیز باید حقوقی‌ باشد.

تا اراده‌ای برای اجرای قانون نباشد، گروه‌های خودسر کار خود را می‌کنند

نایب رییس شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقادهایی که ازسوی جریان اصلاحات به این طرح وارد شده، گفت: واقعیت این است که تا زمانی که اراده‌ای برای اجرای قانون وجود نداشته باشد، هرچقدر هم قانون‌گذاری کنیم، گروه‌های خودسر کار خود را انجام داده و در نهایتا کسانی که از پشتوانه‌های ویژه بی‌بهره هستند، از چنین طرح‌هایی آسیب می‌بینند.

تخریب جایگاه سخنرانی قانونی مازنی در بندگز

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با اشاره به لغو سخنرانی احمد مازنی در مراسم ۲۲ بهمن امسال در بند گز استان گلستان، یادآور شد: باوجود این‌که این برنامه در شورای تامین به تصویب رسیده و هماهنگی‌های کاملی برای برگزاری آن صورت گرفته بود، نیروهای خودسر شب قبل از برگزاری مراسم جایگاه سخنرانی را تخریب کرده بودند که مشخص است این اقدامات با پشتوانه‌های ویژه انجام می‌شود.

او ادامه داد: با این حساب صرف قانون‌گذاری مشکلات را مرتفع نمی‌کند و لازم است مسئولان اجرایی در سراسر کشور اراده اجرای قانون را داشته باشند و حتی ممکن است بسیاری از قوانین خوب و ناظر بر اصول آزادی، نتیجه عکس داشته باشند.

طرح تامین امنیت مراسم رسمی به ابتکار یوسفیان‌ملا تهیه شد

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که باتوجه به حواشی فراوانی که درباره این طرح ایجاد شده، راهکار برون‌رفت از این وضعیت ملغی شدن طرح است یا اصلاح آن، گفت: لازم است این طرح در کمیسیون مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد و پیش از آن‌که در دستور صحن قرار گیرد، به ابعاد مختلف آن توجه شود؛ چرا که این طرح ابتکار عمل یک نماینده یعنی آقای یوسفیان‌ملا بوده و بدون این‌که به این جوانب فکر شود، از دیگر نمایندگان نیز امضاء گرفته شده است.

شانتاژهای رسانه‌ای آسیبی به فراکسیون امید نزد

او در پاسخ به این سوال که باتوجه به هزینه‌هایی که علیه فراکسیون امید ایجاد کرد، آیا امکان بررسی آن وجود دارد، گفت: اتفاقاً هیچ هزینه‌ای برای فراکسیون ایجاد نشد و با این شانتاژهای رسانه‌ای آسیبی به فراکسیون امید نمی‌رسد و همین حرکات و سطح گسترده مانوری که مطبوعات متعلق به گروه‌های فشار علیه فراکسیون امید به انجام می‌رسانند، نشان می‌دهد که این فراکسیون عملکرد بسیار خوبی داشته است و تا این حد حقد و کینه دارند که به‌دنبال بهانه‌ای برای مقابله با فراکسیون هستند.

فراکسیون امید موجب آزار گروه‌های فشار شده است

نایب رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین ادامه داد: این چند روز متوجه شدم فراکسیون امید تا چه حد برای این گروه‌های فشار آزاردهنده بوده که به‌دنبال بهانه‌ای می‌گردند تا به‌زعم خود فراکسیون را تخریب کنند و معتقدم جامعه و افکار عمومی به‌خوبی انگیزه چنین اقداماتی را درک می‌کند.

صادقی در پایان تصریح کرد: معتقدم این مسائل هیچ هزینه‌ای برای فراکسیون امید ندارد و این گروه‌های فشار دروغی علیه فراکسیون امید ساخته و صرفاً خودشان باور کرده‌اند و آن‌را تکرار می‌کنند؛ آن‌چه مشخص است این طرح مربوط به فراکسیون امید نبوده و این جریان‌ها صرفاً به‌دنبال بهانه‌جویی هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.