نایب رئیس مجلس گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مشکلات اخیر مردم خوزستان طی دستوری به رئیس کمیسیون انرژی خواستار تهیه گزارش اقدامات انجام شده به وضعیت فعلی مردم این منطقه شد.

 

به گزارش جماران، علی مطهری نائب رئیس مجلس که در پاسخ به نماینده دزفول در جلسه علنی امروز سخن می‌گفت با اعلام موضوع فوق اظهار کرد: دولت برخی اقدامات را برای حل مشکلات خوزستان انجام داده و تدابیری برای کاشت نهال در زمین‌های منشاء گرد و غبار صورت گرفته است و در ادامه بررسی لایحه بودجه نیز متناسب با گزارش رئیس کمیسیون انرژی پیش بینی‌هایی برای حل مشکلات مردم این منطقه انجام خواهد شد.

عباس پاپی‌زاده نماینده دزفول طی سخنانی در جلسه علنی امروز گفت: رهبری صبح امروز در تذکری جدی نسبت به وضعیت خوزستان بر پیگیری مسئولین تاکید کردند.

وی افزود: مهاجرت در خوزستان به یک امر طبیعی تبدیل شده است و حضور برای مردم در این استان بسیار زیان آور است. همچنین قطع آب و برق در خوزستان عادی شده و حال اگر کسی به فکر سلامت مردم نیست حداقل به فکر درآمدهای نفتی خوزستان باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: قطع برق در خوزستان 800 هزار بشکه در روز درآمد نفتی را از ما می‌گیرد و این در شرایطی که کشور به شدت نیازمند منابع است، خطرناک است. از مسئولین نیز می خواهم از سفرهای سوری و بی نتیجه پرهیز کنند و دائم به بهانه حل مشکلات مردم خوزستان در رفت و آمد نباشند و به جای این کارها تصمیمات جدی بگیرند.

وی با اشاره به منشاء ‌ریزگردهای خوزستان گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های دز و از بین رفتن مراتع سرسبز خوزستان و خشکی اطراف پل شریفیه به دلیل سوء مدیریت در توزیع منابع آبی منشاء ریزگردها است و نه بهانه‌های غیر قابل قبول در مورد داعش و عراق و کشورهای همسایه.

نماینده دزفول در پایان تاکید کرد: از مسئولین می‌خواهیم بیش از این به محیط زیست خوزستان آسیب نزنند. خوزستان قلب تپنده ایران است و محیط زیست آن در حال تخریب است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.