قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: در آخرین دیداری که با آیت‌الله هاشمی داشتیم، ایشان بر حمایت قاطع از حسن روحانی در انتخابات ٩٦ تاکید داشتند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا در مراسم بزرگداشت چهلمین روز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) شهرستان رفسنجان در این دانشگاه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و رحلت جانگداز عالم فداکار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، او را افتخاری برای انسانیت دانست.

وی ادامه داد: سخن گفتن درباره شخصیت بزرگی چون آیت‌الله هاشمی مخصوصا برای افرادی که سال‌ها نزد او بوده‌اند بسیار دشوار است. اینجانب حدود ١٠ سال در مجلس شورای اسلامی تحت ریاست ایشان بودم و از نزدیک مدیریت و فضایل ایشان را دیده‌ام و همین‌طور زمانی که فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند بارها در خدمت‌شان بودم.

این فعال سیاسی گفت: ما در طول تاریخ شخصیت‌های تاریخ‌ساز و مصلح فراوان داشته‌ایم. برخی شخصیت‌ها محدود به دوره خود و برخی دیگر مربوط به کل تاریخ بوده‌اند. آیت‌الله هاشمی از شخصیت‌هایی بودند که مربوط به تمام تاریخ می‌شود چرا‌که برای ما یک راه و روش مدیریت‌سیاسی ارایه کردند.

منتجب‌نیا افزود: از سوی دیگر شخصیت‌هایی داریم که مفید و مؤثرند اما در دوران زندگی و حیات‌شان تلاش می‌کنند از پست‌ها و مسئولیت‌ها برای خود پل بسازند، حال آن‌که مرحوم آیت‌الله هاشمی به گونه‌ای بودند که به پست‌ها و مناصب ارزش می‌دادند و هرجا که می‌رفتند با خودشان اقتدار و اعتبار می‌بردند.

وی ادامه داد: عده ای از پست و مقام ها اعتبار و آبرو می‌گیرند اما آیت الله هاشمی مانند امام (ره) هر کجا که لازم بود برای دفاع از اسلام آبروی خود را فدا می‌کرد. آشنا کردن نسل جدید و نسل‌های بعد با آیت الله هاشمی وظیفه آن کسانی است که به ایشان نزدیک بوده‌اند و اگر این وظیفه به درستی صورت پذیرد میراث هاشمی از بین نخواهد رفت.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، اعتقاد راسخ و ایمان عمیق به اسلام، روشنفکری و عدم تحجر، همت بلند، دوراندیشی و واقع‌گرایی، برخورد عادلانه حتی با مخالفان، فراجناحی بودن، داشتن علم به زمان، اعتدال در فکر اندیشه و عمل را از ویژگی‌های شخصیتی هاشمی برشمرد و گفت: آیت‌الله هاشمی فکر و روحیه سازمانی داشت و یک روحانی بسیار دقیق و منظم بود، نه اهل تملق بود، نه اجازه چاپلوسی به کسی می‌داد.

منتجب‌نیا یادآور شد: آیت‌الله هاشمی از سال ١٣٣٧ مبارزات خود را آغاز کرد. ایشان با مدیریت عالی در مجلس، کارها و طرح‌های عظیم نو و زیربنایی، تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم امام‌خمینی(ره)، نقش مؤثر در خبرگان رهبری و انتخاب رهبر انقلاب نشان دادند دارای چه ظرفیت عظیمی برای نظام هستند. البته به بعد علمی ایشان نیز کمتر توجه می‌شود که ایشان اسلام‌شناسی واقع‌بین و واقع‌گرا بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این پرسش که چرا عده‌ای با هاشمی مخالف بودند؟ گفت: دشمنی‌ها با آیت‌الله هاشمی نه از روی نقاط ضعف بلکه از روی نقاط قوت ایشان بود. عده‌ای به ایشان حسادت می کردند و عده‌ای نیز حضور آقای هاشمی را برای منفعت‌طلبی‌های خود مزاحم می‌دیدند. هنوز هم مشاهده می‌کنیم که برخی روزنامه‌ها دست از اعمال زشت گذشته خود در خبرسازی‌ها علیه آیت‌الله هاشمی نکشیده‌اند و این نشان از کینه دیرین آنها نسبت به آقای هاشمی دارد.

منتجب‌نیا افزود: عده‌ای قصد دارند نام و یاد هاشمی را به فراموشخانه بسپارند اما اشتباه می‌کنند زیرا او کارهایی تاریخی انجام داده که از اذهان ملت ایران بیرون نخواهد رفت. امروز هر کجای کشور که برویم آثاری از آیت الله هاشمی رفسنجانی مشاهده می‌کنیم.

وی شناخت صحیح شخصیت‌ها و معرفی آنها به جامعه را از وظایف اصلی نخبگان سیاسی کشور دانست که باعث می‌شود تا نام و یاد امثال آقای هاشمی تحت تأثیر بدخواهی‌ها قرار نگیرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان گفت: خلأ‌ به‌وجود آمده از فقدان آیت‌الله هاشمی به‌سادگی قابل جبران نیست و لطف خاص الهی را می‌طلبد که امیدواریم راه‌شان ادامه یابد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.