مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به عبور توده گرد و غبار از استان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا بعد از ظهر امروز آسمان کلیه نقاط استان خوزستان از گرد و غبار پاک شود.

به گزارش جماران، کوروش بهادری اظهار کرد: توده گرد و غباری که صبح روز گذشته از کشور عراق وارد خوزستان شد، در همان روز نیز از استان عبور کند اما به علت عدم وزش باد موجب پایداری گرد و خاک در هوا و معلق ماندن ذرات گرد و غبار شد.

وی افزود: ذرات گرد و غبار ناشی از فعال شدن کانون‌های کشور عراق، ریزتر از ذرات گرد و غبار ناشی از کانون‌های داخلی است بنابراین فروکش کردن و نشست کردن این ذرات نیز به نسبت زمان بیشتری می‌برد. با این وجود تا ظهر امروز کلیه نقاط اهواز و تا بعد از ظهر آسمان سایر نقاط استان خوزستان از این پدیده پاک خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که حداقل تا اواخر هفته جو نسبتا پایداری بر استان حاکم خواهد بود. دمای هوا نیز در این مدت به تدریج افزایش می‌یابد و در اغلب نقاط استان افزایش حدود یک درجه‌ای دما را شاهد خواهیم بود.

بهادری عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته ایذه و دهدز با منفی 2 درجه و هندیجان با 13 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 4 تا 12 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.