اپراتور اول ارتباطی کشور برای پرداخت بدهی‌های مشترکان خود به شکل اقساطی، شرایطی را در نظر گرفته است.

به گزارش جماران، طبق آنچه بر روی سایت این اپراتور اعلام شده مشترکان تلفن همراهی که در وضعیت نرمال یا قطع هستند و یا مبلغ بدهی آنها حداقل ۱۰ هزار تومان است می‌توانند از طریق پرتال همراه اول یا مراکز تلفن ثابت اقدام به تقسیط بدهی خود کنند.

البته جهت تقسیط بدهی تلفن‌های تخلیه سلب امتیازی صرفا بایستی مالک تلفن همراه به همراه کارت شناسایی معتبر به یکی از مراکز تلفن ثابت مراجعه کند.

در این شرایط در طول مدتی که مشترک در حال پرداخت قسط‌های قبض خود است محدودیت‌هایی نیز برای او اعمال می‌شود. به عنوان مثال سرویس رومینگ بین‌الملل او قطع شده و محدودیت سقف مکالمات تا مبلغ ۸۰ درصد از ۵۰۰ هزار ریال را دارا خواهد بود. همچنین برای جلوگیری از عدم نقل و انتقال سیم‌کارت تا زمان پایان پرداخت اقساط قطع صوری تقسیط صورت خواهد گرفت. البته پس از پرداخت آخرین قسط این وضعیت دوباره به حالت اول خود بازگشته و نرمال می‌شود.

نکته دیگر آنکه اما اگر مشترکی پس از قسط بندی مبلغ قبض خود نسبت به پرداخت قسط اول اهمال کند خط او پس از سررسید قسط قطع خواهد شد در این وضعیت اگر وضعیت قسط مربوطه پرداخت شود خط بدون مراجعه حضوری پس از ۲۴ ساعت مجددا وصل خواهد شد. اما اگر مشترکی تا فرارسیدن زمان قسط بعدی نسبت به اقساط خود اقدام نکند سه روز پس از سررسید قسط دوم خط مشترک قطع می‌شود. در این شرایط مشترک از وضعیت تقسیط خارج شده و مانده بدهی او به صورت حسابش باز خواهد گشت. علاوه بر این کلیه محدودیت‌های اعمال شده تقسیط حذف و خط او به وضعیت عادی بر می‌گردد. در چنین شرایطی مشترک ملزم است برای وصل مجدد خط خود به مراکز تلفن ثابت مراجعه کرده و مبلغ بدهی خود را به روز پرداخت کند.

مشترکانی که در وضعیت تسویه‌حساب اقساط هستند می‌توانند با مراجعه به مراکز ثابت نسبت به اخذ قبض میانه‌دوره به روز و پرداخت آن جهت وصل تلفن خود نسبت به تثبیت مجدد خود اقدام کنند. امکان پرداخت قبض میان‌دوره به روز از طریق پرتال همراه اول نیز میسر است، اما برای وصل خط مشمول خط اقساط مجدد مشترک باید به یکی از مراکز تلفن ثابت مراجعه کند.

نکته دیگر آنکه سررسید اقساط به صورت ماهانه و توسط سیستم تعیین می‌شود و برای پرداخت آن مشترک می‌تواند پس از اخذ شناسه پرداخت و شناسه قبض از طریق راه‌های غیرحضوری نیز نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کند. علاوه بر این هر مشترک در طول سال تنها یکبار می‌تواند از طریق اقساط به شکل مراجعه به سایت اقدام کنند و اگر مشترکی علاقه‌مند به استفاده مجدد از پرداخت اقساطی در طول یکسال باشد باید به مراکز تلفن ثابت مراجعه کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.