نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مگر سطح سرانه سلامت افراد در کشور ما، هم اندازه سطح سرانه سلامت آمریکا و یا برخی از کشورهای اروپایی است که بخواهیم در این سیستم به همان اندازه خرج کنیم.

به گزارش جماران، مسعود پزشکیان در مراسم افتتاح بخش پنج بیمارستان شهدای تبریز اظهار کرد:  دولت حتی اگر کل اعتبار خود را به بهداشت و درمان اختصاص دهد، باز هم کم می‌آورد.

وی اضافه کرد: سرانه بهداشتی کشور آمریکا برای هر فرد 9500 دلار است، در کشور ما این رقم 400 دلار  است. ما نمی‌توانیم مثل آن‌ها حرکت کنیم و باید واقعیت‌ها را در نظر بگیریم.

نائب رئیس مجلس با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیان کرد: آن چیزی که در قانون  نوشته بودیم این نبود، الان هم اعتراض می‌کنیم که چرا قانون به درستی اجرا نشد.

وی خاطرنشان کرد: 8000 میلیارد تومان اوراق داده‌اند که بخشی از کسری بودجه جبران شود، سال بعد می‌خواهند چه بکنند؟  این در حالی است که باز  نزدیک 10 میلیارد تومان کسری وجود دارد،  در  کشور ما  خدمات درمانی با 16 هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است.

پزشکیان تاکید کرد: باید برگردیم از نظر علمی راه درست را برویم، به عنوان مثال وقتی می‌گویند در انگلستان برای MRI، شش ماه وقت ویزیت می‌دهند، به نظر ما منطقی نیست،  در کشور ما که سرانه سلامت  از آن‌ها کمتر است، یک فرد می‌تواند در طول یک روز چهار بار MRI شود، بیمه‌ها هم پرداخت کنند. می‌بینید که نحوه ارجاع و  مکانیسم پرداخت ما اشتباه است.

وی خاطرنشان کرد: قدم اول ما در اصلاح شرایط، رعایت عدالت است، باید پرداختی‌ها جوری باشد که افراد احساس بی‌عدالتی نکنند، چرا باید یک پزشک  درآمد 100 میلیونی داشته باشد و سایر افراد احساس تبعیض کنند؟

پزشکیان با بیان اینکه اول  تصمیم درست بگیریم، بعد تصمیم درست را به درستی اجرا کنیم،  گفت: به اندازه جیب‌مان باید به مردم وعده دهیم، نباید به مردم بگوییم که  در سیستم سلامت و درمان به اندازه‌ی کشورهایی همچون آمریکا خدمات ارائه خواهیم کرد، برای اینکه ما در این اندازه بودجه نداریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.