سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ارائه پیش نویس قطعنامه حقوق بشری موضوع جدیدی نیست و ارتباطی با سفر نخست وزیر سوئد به کشورمان ندارد.

به گزارش جماران، «بهرام قاسمی» امروز- شنبه- در واکنش به برخی پردازش های رسانه ای در داخل کشور در ارتباط با اقدام سوئد در ارایه قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان و ارتباط دادن آن به سفر اخیر نخست وزیر این کشور به تهران و حواشی آن گفت: «انتظار ما این است که اگر رسانه ای قصد ورود به موضوعی در حوزه سیاست خارجی کشور را دارد، بهتر است براساس داده ها و اطلاعات دقیق و مبتنی بر واقعیات اقدام و تمامی ابعاد و سوابق آن را بررسی کرده باشد.»
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «متاسفانه به دلیل شرایط و فضای منفی ساخته و پرداخته شده علیه کشورمان برای ایجاد موج ایران هراسی، از حدود هفت سال پیش به رهبری آمریکا و رژیم صیهونیستی و با همراهی تعدادی از کشورهای غربی در شورای حقوق بشر در ژنو هر ساله در یک کار مشترک، این کشورها اقدام به ارایه پیش نویس قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی ایران می کنند.
قاسمی ادامه داد: سوئد یکی از این کشورهاست. براساس این قطعنامه که به اصطلاح قطعنامه ای محتوایی نیست، شورای حقوق بشر هر ساله ماموریت گزارشگر ویژه را در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران تمدید می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران اقدام هر کشوری در ارایه قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان را به شدت محکوم می کند و براساس سیاست اصولی خود معتقدیم که اینگونه اقدامات، غیرمنصفانه، نادرست و برخلاف واقعیات جمهوری اسلامی ایران است.
قاسمی بیان کرد: چنین تحرکاتی در حالی صورت می گیرد که بسیاری از این کشورها، به سادگی نگاه خود را به روی کشتار مردم بی گناه یمن، سوریه و‌ عراق و جنایات حامیان منطقه ای گروه های تروریستی می بندند و برخلاف هر گونه منطق از اظهارنظر در مورد برخی کشورهای فاقد پارلمان و انتخابات به دلایل سیاسی پرهیز می نمایند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.