تروریست‌های جبهه‌النصره و احرارالشام متحمل شکست‌های سنگینی در شهر درعا شدند.

به گزارش جماران، تروریست‌های جبهه‌النصره و احرارالشام متحمل شکست‌های سنگینی در شهر درعا شدند. 

*عملیات «مرگ بدون ذلت» تروریست‌ها در درعا که تبدیل به هلاکتی ذلت‌بار شد 
 
 
گزارش‌های میدانی پیرامون وضعیت محله "المنشیه" در شهر درعا حاکی از آن است که عناصر مسلح تروریستی در روز ششم تهاجم به مواضع ارتش سوریه، متحمل خسارات سنگینی شده‌اند. 

به‎نقل از خبرگزاری اعلام‎الحربی؛ تروریست‌ها که عملیات خود را با عنوان "مرگ بدون ذلت" آغاز کرده بودند، شکست و هلاکت ذلت‌باری را در مناطق جنوبی سوریه متحمل شدند. 
 
هلاکت سرکرده سعودی جبهه‌النصره در درعا/ انهدام مواضع داعش در رقه با

اما در میان این تروریست‌ها، گروه‌های جبهه‌النصره و جنبش احرارالشام سهم بالایی در هلاکت و تلفات عناصر خود داشتند. در بین تروریست‌های کشته و زخمی شده، شماری از سرکردگان نظامی و میدانی نیز به‌چشم خورد؛ به‌علاوه بخشی از زره‌پوش‌ها و راکت‌اندازهای تروریست‌ها نیز منهدم شد که آمار این تلفات به‌شرح زیر است: 

-هلاکت بیش از 110 تن از عناصر تروریستی که 13 نفر از آنان مسئولان نظامی و میدانی بودند. در راس عناصر هلاکت یافته، سرکرده عمومی تروریست‌ها با نام "ابوالمنذر الاردنی" و مسئول اداری النصره در نوار درعا به نام "ابومحمد الغزوی" نیز وجود دارد. 

-300 تن از تروریست‌ها هم زخمی شدند که وضعیت 86 نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.
-علاوه بر انهدام چندین راکت‌انداز، 2 تانک تروریست‌ها به‌همراه سرنشینان آن‌ هم منهدم شد. 
-بیش از 4 زره‌پوش مجهز به مسلسل‌های سنگین تروریست‌ها نیز در این نبردها هدف قرار گرفت. 
 
*مزارع "الکلابیه" در حومه حمص، به‌کنترل ارتش سوریه درآمد 
 
هلاکت سرکرده سعودی جبهه‌النصره در درعا/ انهدام مواضع داعش در رقه با

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حمله تروریست‌های جبهه‌النصره را به اطراف روستای "المشرفه" در حومه شمال شرقی حمص را ناکام گذاشتند. در این حمله ناکام تروریستی شمار زیادی از عناصر جبهه‌النصره کشته و زخمی شدند. 

یکی از یگان‌های عامل ارتش سوریه با ادامه پیشروی‌های خود در منطقه "البیارات" در حومه شرقی حمص و وارد آوردن خسارات سنگین به تروریست‌های داعش توانست مزارع "الکلابیه" را به‌کنترل خود درآورد. 

نیروهای سوری، 14 تن از تروریست‌های جبهه‌النصره را طی حمله‌ای به استحکامات دفاعی آنان در روستای "کفر سجنه" از توابع منطقه "معمره نعمان" حومه جنوبی ادلب، به‌هلاکت رساندند. 

گروهکی موسوم به "اسود السنه" وابسته به تروریست‌های جیش‌الحر، اقرار کرد که درپی آتش سنگین ارتش سوریه در جبهه "المنشیه" شهر درعا، یکی از سرکردگان نظامی این گروهک به‌نام محمد نهار ضاحی المحامید ملقب به "ابوقیس" به‌هلاکت رسیده است. 
 
*اعزام کمک‌های پزشکی- دارویی روسیه به حلب 
خبرگزاری اینترفاکس روسیه اعلام کرد: گروهی از پزشکان نظامی روس، کمک‌های پزشکی و دارویی خود را به ساکنان مناطق شرق حلب ارائه می‌دهند و قرار است که این کمک‌ها به بیمارستان‌های واقع در نقاط مختلف حلب منتقل شود. 

منابع نظامی اعلام کردند که یکی از یگان‌های ارتش سوریه محور تحرکات جبهه‌النصره را در درعا هدف قرار داد که طی این حمله علاوه بر انهدام یک تانک و هلاکت سرنشینان آن در "حاره الفرعن"، یک خودروی مجهز به مسلسل 23 میلی‌متری و خمپاره‌انداز در جنوب منطقه "الجمرک‌ القدیم" و غرب پل "الغاریه الغربیه" منهدم شد. 
 
هلاکت سرکرده سعودی جبهه‌النصره در درعا/ انهدام مواضع داعش در رقه با

طی این عملیات شماری از سرکردگان وعناصر سرشناس تروریست‌ها در شهر «النعیمه» از حومه شمالی درعا نیز به‌هلاکت رسیدند. 

هواپیماهای ارتش سوریه اقدام به ریختن جزواتی در حومه جنوبی ادلب و بخش‌های شمالی حماه کردند. این مناطق از جمله محورهایی است که عناصر مسلح در آن‌ها سلاح خود را به زمین گذاشته‌ و تسلیم شده‌اند. 
 
*بمب‌های جنگنده‌های "توپولوف95MS " بر سر تروریست‌های داعش در رقه 
 
هلاکت سرکرده سعودی جبهه‌النصره در درعا/ انهدام مواضع داعش در رقه با

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای گزارش داد: 

**بمب‌های استراتژیکی جنگنده‌های "توپولوف95MS " و موشک‌های بال‌دار علیه مواضع تروریست‌های داعش در رقه شلیک شده است. 

**بمب‌های استراتژیکی روسیه، پادگان‌های آموزشی و مقر اداری یکی از شاخه‌های داعش را منهدم کرد. 

**تمامی جنگنده‌های ارتش روسیه پس از اجرای موفقیت‌آمیز ماموریت‌های خود علیه مواضع داعش در منطقه رقه سوریه، به پایگاه‌های خود بازگشتند. 
 
*هجوم جبهه‌النصره به حومه شمال‌شرقی حمص ناکام ماند
 
هلاکت سرکرده سعودی جبهه‌النصره در درعا/ انهدام مواضع داعش در رقه با

به‌نقل از منبع وزارت دفاع روسیه، تصاویری از پوشش هوایی روسیه در عملیات زمینی ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی منتشر شده است. 

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت، هجوم تروریست‌های جبهه‌النصره را در اطراف روستای "المشرفه" حومه شمال شرقی حمص ناکام گذاشتند. در ادامه نیروهای سوری با به کارگیری انواع تسلیحات سبک و سنگین، شماری از مهاجمین مسلح را به‌هلاکت رسانده و چندین تن دیگر را زخمی کردند. 

*مهاجرانی که قصد پیوستن به داعش را داشتند، در مرزهای روسیه دستگیر شدند 

خبرگزاری اسپوتینگ گزارش داد: نیروهای مرزبانی و دستگاه‌های امنیتی فدراسیون روسیه در منطقه "ساخالین" واقع در مناطق دورافتاده شرق  این کشور، مجموعه‌ای از مهاجران کشورهای آسیای مرکزی را دستگیر کردند. این مهاجران قصد داشتند تا به تروریست‌های داعش در سوریه بپیوندند. 
مرکز خواهان ایجاد صلح در سوریه نیز اعلام کرد که حدود 27 تُن حاوی کمک‌های انسان‌دوستانه به شهروندان استان‌های حلب، دمشق و لاذقیه ارسال کرده است. 

*سرکرده سعودی جبهه‌النصره در درعا به‌هلاکت رسید

 
هلاکت سرکرده سعودی جبهه‌النصره در درعا/ انهدام مواضع داعش در رقه با

وزارت دفاع سوریه ضمن بیانیه‌ای اعلام کرد: درپی انهدام محل تجمع و محور تحرکات تروریست‌های جبهه‌النصره در شهر درعا، شماری از عناصر تکفیری کشته و زخمی شدند. 

در میان تروریست‌های هلاکت یافته، یکی از سرکردگان سعودی تکفیری‌ها ملقب به "محمد الفرج" نیز حضور دارد. طی این عملیات، یک مقر ضدتانک و دو قبضه مسلسل از نوع متوسط تروریست‌ها منهدم شد.      

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 574372
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.