نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مردم اهواز با یک رشد فکری و بلوغ سیاسی نسبت به قطعی آب و برق اعتراض کردند.

 

به گزارش جماران، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با بیان اینکه خیر مومنین و مومنان در دنیا و آخرت در تقوا است، اظهار داشت: از شما مردم قدر دادن و حماسه آفرین اهواز به دلیل حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن تشکر می‌کنم زیرا این حرکت حماسی شما نشانه پایداری ملت است به طوری که تحلیل گران دنیا از درک عظمت آن عاجز هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیداری که با مردم آذربایجان داشتند جملاتی را بیان داشتند در قسمتی از جملاتشان فرمودند برخی از روزنامه‌ها می‌نویسند آشتی ملی و این به چه معنا است. این جمله بدان معنا است که این حرفی به حساب نیست زیرا ملت ما یکپارچه و متحد بوده و برخدا توکل و بر ائمه اطهار توسل دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اتحاد و یک پارچگی ملت از ابتدا تا کنون عامل پایداری و استقامت ایران در تمام عرصه‌ها بوده و امروز نیز در سایه نعمت‌های خدا هیچ چشم زخمی به شما نتوانسته آسیبی برساند.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با اشاره به حوادثی که این روزها گریبانگیر خوزستان شد، بیان‌کرد: قطعی بی سابقه برق و آب در اهواز و چند شهر همجوار متوجه مردم اهواز بود. در این موضوع چند مسئله این حادثه را پر رنگ کرده است و در وهله نخست اینکه مردم به دلیل عدم اطلاع رسانی قبلی از سوی مسئولان آمادگی لازم را نداشتند.

وی با بیان اینکه قطعی برق مشکل آفرین شد چون تمام ارتباطات تلفنی و امکاناتی که به برق احتیاج داشتند قطع شدند، افزود: قطعی آب در صورتی که فرد آمادگی لازم را نداشته باشد بسیار سخت است زیرا طهارت، نظافت، عبادت و بسیاری از تکالیف شرعی ما متوقف بر وجود آب است و زمانی که آب نباشد گرفتاری عجیبی ایجاد می‌شود که متاسفانه این گرفتاری به وجود آمد.

امام جمعه اهواز با اشاره به دومین مسئله پررنگ کننده حوادث اخیر، عنوان‌کرد: قطعی برق یک موضوع شایعی است و در گذشته ‌هم وجود داشت اما این بار  خیلی طول کشید. در حقیقت چون مطلب و منشا قطعی‌های مکرر برق معلوم نبود نگرانی‌هایی ایجاد شد.

وی افزود: ما نگران شدیم که آیا این موضوع بر اثر یک جریان خارجی مانند حمله سایبری یا یک مشکل داخلی ایجاد شده است به همین علت مردم عزیز ما از طریق صداو سیما، جراید، روزنامه‌ها، سایت‌های اینترنتی و تجمع در برخی از اماکن به عنوان اعتراض از وضعیت موجود اعلام انزجار کردند.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با بیان اینکه حق مردم است که درباره برخی از مسائل که خارج از چارچوب متعارف رخ دهد؛ معترض شوند، گفت: در طول چند روز اخیر اتفاقاتی رخ داد که باید به آن‌ها اشاره کنم. در اتفاق نخست که خوشبختانه مردم عزیز ما با رشد فکری و بلوغ سیاسی که داشتند تجمع‌ خود را بسیار متین و سالم برگزار کردند. در زمان اعتراض از شعارها و حرکت‌هایی سنجیده و توام با اخلاق اسلامی استفاده و هنگام نماز نیز فریضه الهی را انجام می‌دادند.

وی تصریح‌کرد: یک کار بسیار ارزشمندی که مردم  در تجمعات انجام دادند این بود  که در را به روی دشمنان سود جو بستند زیرا ما دشمن داریم و باید مواظب باشیم تا کار حقی که ما می‌خواهیم انجام دهیم به بهانه‌ای در دست دشمنان جهت سوء استفاده تبدیل نشود. مردم عزیز اهواز با درایت نگذاشتند دشمنان خارجی و احیانا داخلی از وضعیت موجود سوء استفاده  و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و بنده از این حرکت شما تشکر می‌کنم.

امام جمعه اهواز ضمن تشکر از دولت گفت: مسئولان دولتی از نخستین لحظات؛ وقتی درخواست‌های مردم را دیدند احترام قائل شدند. وزیر نیرو به اهواز سفر و مستقر شد و با پرداختن به مطالعات به دنبال منشا پدیده بودند سپس بیش از 500 نفر از نیروهای متخصص خود را از سراسر کشور به اهواز آوردند و با جدیت تمام مشغول کار شدند.

وی گفت: متخصصان کشف کردند در نقاطی که باران نبوده مانند آبادان و خرمشهر مشکلی ایجاد نشده و جاهایی که باران باریده مانند شوشتر، اندیمشک و مسجدسلیمان با شسته شدن غبارها مشکلی رخ نداده اما مشکل در اهواز به دلیل بارش کم باران ایجاد شد. به دلیل یک رطوبت مختصری خاک‌ها بر روی 8 هزار و 500 کیلومتر از خطوط انتقال برق و پست‌های به گل تبدیل شدند.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با بیان اینکه تمام خطوط و پست‌های توزیع برق باید برای شروع به کار شسته شوند، گفت: مسئولان مربوطه همت کردند و وعده دادند که ظرف 15 تا 18  روز این مسئله تمام می‌شود و یک قدردانی از حضور وزیر جهاد کشاورزی داریم. ایشان با جدیت آمدند تا کانون‌های بحران را که از سمت شرق به دلیل عدم بارش باران و خشک شدن زمین ایجاد شده بود را شناسائی کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: بر اساس نظرات کارشناسی شده گفتند بادهایی که از سمت شرق می‌وزیدند تاثیر زیادی نسبت به وزش بادهای غربی بر روی خطوط برق داشتند که مقرر شد با مالچ پاشی، کشت مرتع و درختان بزرگ و سایر تدابیر در نظر گرفته شده با وجود بزرگ و پرخرج بودن؛ انجام شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.