آسوشیتدپرس با اشاره به پیشنویس بخشنامه ای از سوی کاخ سفید فاش کرد که ترامپ در نظر دارد 100 هزار نفر از نیروهای گارد ملی آمریکا را برای بازداشت و اخراج مهاجران غیر قانونی بکار گیرد.

به گزارش جماران، رسانه آمریکایی آسوشیتدپرس روز جمعه با اشاره به پیش نویس 11 صفحه‌ای یک بخشنامه کاخ سفید فاش کرده است که دولت ترامپ درصدد است تا نزدیک به 100 هزار نفر از نیروهای گارد ملی آمریکا را برای جمع آوری و اخراج مهاجران در ایالات مختلف این کشور بکار بگیرد.
به گفته این رسانه درصورتی که بخشنامه مذکور بصورت فرمان مستقیم به ایالت‌های مورد نظر ترامپ ارائه شود، تصمیم نهایی برای بکارگیری نیروهای گارد ملی در این ایالات به عهده فرمانداران خواهد بود.
با وجود انتشار پیشنویس این بخشنامه، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در کنفرانس خبری این خبر را بی اساس خواند و آن را تکذیب کرد.
وی در پاسخ به خبرنگاران این شایعه را نادرست و غیر مسئولانه خواند و گفت تاکنون هیچ تلاشی برای بسیج گارد ملی آمریکا برای این منظور صورت نگرفته است و رسانه های آمریکایی را بخاطر درج این خبر بدون مشورت و راستی آزمایی از طریق کاخ سفید مورد انتقاد دوباره قرار داد.
وی تاکید کرد که آنچه رسانه ها تحت عنوان بخشنامه ای از سوی کاخ سفید به چاپ رسانده اند سندی از سوی کاخ سفید نبوده است.
ترامپ در کنفرانس جنجالی روز پنجشنبه خود گفته بود که در هفته آینده طرح جامعی را برای ادامه طرح مهاجرتی خود و آنچه که او 'حفظ امنیت ' کشورش خواند اعلام کند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.